Βρέθηκαν 110 αποτελέσματα   RSS     Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας [X]   Αφαίρεση Όλων [X]

 

Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας

Εισάγονται οι κανόνες ενός ιδεατού διαλόγου μιας ιδεώδους ομιλιακής κατάστασης.
Εξάμηνο: 6o 2015-02-25 01:50:55 627
[Play] 02. Αλήθεια, σκέψη & πραγματικότητα  / Διάλεξη 2 (Σταυριανέας ΣτασινόςΛέκτορας)

Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας

-
Εξάμηνο: 3o 2015-02-09 00:52:02 626

Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας

-
Εξάμηνο: 3o 2015-02-09 00:37:05 612
[Play] "Η ποίηση ως μιμητική τέχνη στον Αριστοτέλη ΙΙ"  / Διάλεξη 6 (Καλέρη ΑικατερίνηΑναπληρώτρια Καθηγήτρια)

Αισθητική, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας

α) Ανακεφαλαίωση του προηγουμένου μαθήματος και μετάβαση στο παράδειγμα της τραγωδίας. β) Εκείνο που ενδιαφέρει στο πλαίσιο του μαθήματος αυτού είναι η θεωρία της μίμησης όσον αφορά στην ποίηση γενικά [και τα έργα των μιμητικών επιτηδευμάτων, ακόμη γενικότερα]. Για τον σκοπό αυτόν γίνεται κατά αρχάς μια συστηματική επανάληψη της διαίρεσης των τεχνών βάσει των τριών καθοριστικών κριτηρίων του ποιού τους: των μέσων, των τρόπων και των θεμάτων/αντικειμενων της μίμησης. Στην συνέχεια εξετάζεται η ποιητική τέχνη της τραγωδίας ως μια συγκεκριμένη και συστηματική εφαρμογή αυτής της μεθόδου προσδιορισμού των ειδοποιών χαρακτηριστικών της. Αναλύεται ο ορισμός της τραγωδίας με γνώμωνα τα τρία αυτά καθοριστικά χαρακτηριστικά. Αναδεικνύεται ο καθοριστικός ρόλος του μύθου για την συγκρότηση της μίμησης που θα επιτρέψει στην τραγική ποίηση να συγκροτήσει κατάλληλα το “μίμημα”, ώστε να επιτελέσει το έργο της. Αναδεικνύεται το αίτημα της ενότητας του μύθου ως αναγκαία και ικανή προϋπόθεση για την φανέρωση μιας τελείας πράξης, ως αντικειμένου της δραματικής μίμησης.
Εξάμηνο: 6o 2014-11-18 01:37:55 608

O Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την Ψυχή, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας

test
Εξάμηνο: 6o 2015-07-28 00:08:30 606
[Play] Ενότητα 03 - Αἰωνιότητα Ι  / Διάλεξη 3 (Περδικούρη ΕλένηΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Χρόνος και Αιωνιότητα στον Πλωτίνο, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας

Εκτενής ανάλυση του 1ου και του 2ου κεφαλαίου της πραγματείας του Πλωτίνου Περί αἰώνος καί χρόνου (ΙΙΙ 7 [45] 1–2.) με σκοπό την ανίχνευση της φύσης της αἰωνιότητας.
Εξάμηνο: 5o 2014-10-30 01:53:46 588

Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας

-
Εξάμηνο: 3o 2015-02-09 00:38:06 564
[Play] ΔΙΑΛΕΞΗ 2 Part_Β  / Διάλεξη 2 (Παρούσης ΜιχαήλΑναπληρωτής Καθηγητής)

Έφαρμοσμένη Ηθική , Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας

Συνεχίζεται η μελέτη των προηγούμενων βιοτικών παραδειγμάτων (Διάλεξη 2, Part A)
Εξάμηνο: 5o 2015-04-15 00:40:05 556
[Play] Α.Ε.Η.Π.Φ., Ενότητα 10η  / Διάλεξη 10 (Τερέζης ΧρήστοςΚαθηγητής)

Αρχαία Ελληνική Ηθική και Πολιτική Φιλοσοφία, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας

Συνέχεια της 9ης διάλεξης περί μουσικής στο έργο του Πλάτωνα. Συζήτηση της σύνθετης εικόνας που δίνει για το παιδαγωγικό αγαθό ο Πλάτων.
Εξάμηνο: 2o 2014-05-23 01:24:05 554
[Play] Η έννοια της Δικαιοσύνης  / Διάλεξη 4 (Παρούσης ΜιχαήλΑναπληρωτής Καθηγητής)

Φιλοσοφία του Δικαίου, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας

Η έννοια της δικαιοσύνης Δικαιοσύνη σε σχέση με νόμους
Εξάμηνο: 6o 2015-04-15 01:49:15 553
[Play] "Η ποίηση ως μιμητική τέχνη στον Αριστοτέλη ΙΙΙ"  / Διάλεξη 7 (Καλέρη ΑικατερίνηΑναπληρώτρια Καθηγήτρια)

Αισθητική, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας

α) Ανακεφαλαίωση προηγούμενου μαθήματος και μετάβαση στην διερεύνηση των όρων ενότητας του μύθου και τελειότητας της παριστώμενης πράξεως. β) Αναλύονται οι όροι (τυπικοί και περιεχομένου) που απαιτούνται για την επίτευξη του έργου της τραγικής μιμήσεως. Με αφετηρία την ανάλυση των όρων “τέλειον”, “έν”, “όλον”, “παν” σύμφωνα με το βιβλίο Δ' των Μετά τα Φυσικά, οι όροι αυτοί εξηγούνται στα συμφραζόμενα του Περί Ποιητικής ως τεχνικοί και τυπικοί όροι, βάσει των οποίων ο Αριστοτέλης ορίζει την τελειότητα της πράξης, που αποτελεί το αντικείμενο της μίμησης, από την μία πλευρά, και την ενότητα του μύθου, που αποτελεί την καθοριστική αρχή για την συγκρότηση του αντίστοιχου μιμήματος, από την άλλη πλευρά, ώστε να έχει καλώς η ποίησις. Στην συνέχεια διερευνάται, πώς εξασφαλίζεται επί του περιεχομένου η απαιτούμε η ενότητα του μύθου στην τραγωδία, πράγμα που στον Αριστοτέλη συσχετίζεται με την αναγκαιότητα ή το εύλογον της ακολουθίας των επί μέρους πράξεων των προσώπων. Το τελευταίο στοιχείο αποτελεί και την εγγύηση της γνωστικής λειτουργίας της μιμητικής παρουσίασης: η τραγωδία φανερώνει πράγματα, όπως αυτά είναι αναγκαίο ή εύλογο να συμβαίνουν στους ανθρώπους, που αντιστοιχούν δηλαδή σε καθολικές αλήθειες για την ανθρώπινη φύση. Η αναγκαιότητα που διέπει την ακολουθία των επί μέρους πράξεων στην τραγωδία διαφοροποιεί την δραματική ποίηση ως “φιλοσοφώτερη” από την ιστορία, που καταγράφει μεμονωμένα γεγονότα, όπως αυτά τυχαίνει να συμβούν.
Εξάμηνο: 6o 2014-11-25 01:22:36 541
[Play] ΔΙΑΛΕΞΗ 3 Part_A  / Διάλεξη 3 (Παρούσης ΜιχαήλΑναπληρωτής Καθηγητής)

Έφαρμοσμένη Ηθική , Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας

1. Η ποιότητα της ζωής κάποιου είναι κριτήριο για τη συνέχιση μιας ζωής; 2. Ζωή αξιοβίωτη
Εξάμηνο: 5o 2015-04-15 00:49:12 525

Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας

-
Εξάμηνο: 3o 2015-02-09 00:52:46 520

Αισθητική, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας

α) Ανακεφαλαίωση του προηγουμένου μαθήματος και προχώρημα στους επόμενους τρεις προσδιορισμούς της καλαισθητικής κρίσης. β) Συστηματική ανάλυση των βασικών σημείων των παρ. 6 έως 22 της Κριτικής της κριτικής δύναμης. Οι υποκειμενικοί όροι της αξίωσης για καθολικότητα των καλαισθητικών κρίσεων εντοπίζονται σε θεμελιώδεις, αναγκαίες και α πριόρι, λειτουργίες της διάνοιας και της φαντασίας για την συγκρότηση γνώσης που λειτουργούν εδώ παιγνιωδώς ως άσκηση της δημιουργικότητας και συνθετικής δύναμης των παραστικών μας δυνάμεων. Η καλαισθητική απόλαυση εξηγείται από αυτήν την εναρμονισμένη με την ίδια τους την φύση λειτουργία. Ως προς την αναφορικότητά τους οι κρίσεις αυτές αναγνωρίζουν την σκόπιμη οργάνωση του υλικού της εποπτείας χωρίς αναφορά σε σκοπούς εξωτερικούς, αλλά αναφέρονται σε μια εσωτερική σκοπιμότητα της ίδιας της παράστασης. Τέλος, τροπικά, οι καλαισθητικές κρίσεις διέπονται από την αναγκαιότητα μιας παραδειγματικά και υποκειμενικά σκόπιμης σύνθεσης. γ) Συγκεφαλαιώνοντας τα πορίσματα της Αναλυτικής του ωραίου στον Καντ διαπιστώνουμε ότι η καλαισθητική μας ικανότητα, θεμελιώνεται υπερβατολογικά στην α πριόρι δύμαμη της ανθρώπινης διάνοιας να συνθέτει υπό αρχές εσωτερικής σκοπιμότητας μορφές, ταυτίζεται με την ικανότητα με την λειτουργία των παραστατικών του δυνάμεων για συγκρότηση γνώσης εν γένει και εδράζεται στην δημιουργική δύναμη του αναστοχασμού, στην ικανότητα του ανθρώπινου πνεύματος να νομοθετεί στον ιδιο του τον εαυτό. Η ικανότητα αυτή σχετίζει την ανθρώπινη κριτική δύναμη, αλλά και την καλλιτεχνική δημιουργία με την μορφοπλαστική ικανότητα της ίδιας της φύσης.
Εξάμηνο: 6o 2014-12-16 01:29:27 520
[Play] Ισχύς του δικαίου: πότε και πώς ισχύει ο νόμος  / Διάλεξη 5 (Παρούσης ΜιχαήλΑναπληρωτής Καθηγητής)

Φιλοσοφία του Δικαίου, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας

Από την έννοια του θεσμού στην έννοια του νόμου Σχολή του Νομικού θετικισμού Το δίκαιο ως Επιστήμη
Εξάμηνο: 6o 2015-04-15 01:58:09 513
[Play] 18. Η φύση ως ύλη & ως είδος  / Διάλεξη 12 (Σταυριανέας ΣτασινόςΛέκτορας)

Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας

-
Εξάμηνο: 3o 2015-02-09 00:55:47 481
[Play] Α.Ε.Η.Π.Φ., Ενότητα 6η  / Διάλεξη 6 (Τερέζης ΧρήστοςΚαθηγητής)

Αρχαία Ελληνική Ηθική και Πολιτική Φιλοσοφία, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας

Το εὖ ζῆν ως τρόπος του φαίρεσθαι, του έκφράζεσθαι, του αἰσθάνεσθαι, του συντονίζειν, του ἐπικοινωνείν.
Εξάμηνο: 2o 2014-04-03 02:09:49 479
[Play] Α.Ε.Η.Π.Φ., Ενότητα 4η  / Διάλεξη 4 (Τερέζης ΧρήστοςΚαθηγητής)

Αρχαία Ελληνική Ηθική και Πολιτική Φιλοσοφία, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας

Η γένεση της Ηθικής Φιλοσοφίας στον αρχαίο ελληνικό κόσμο. Διερεύνηση των λόγων για τους οποίους προηγήθηκε η Φυσική Φιλοσοφία και ακολούθησε η Ηθική και Πολιτική Φιλοσοφία.
Εξάμηνο: 2o 2014-03-20 01:59:46 478
[Play] Σχέση δικαίου-ηθικής-πολιτικής  / Διάλεξη 7 (Παρούσης ΜιχαήλΑναπληρωτής Καθηγητής)

Φιλοσοφία του Δικαίου, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας

Οι σχέσεις ηθικής-δικαίου-πολιτικής Το δίκαιο ως ένα σύνολο πρακτικών
Εξάμηνο: 6o 2015-04-15 01:56:32 471
[Play] 20. Τελεολογία / Πρώτη φιλοσοφία  / Διάλεξη 13 (Σταυριανέας ΣτασινόςΛέκτορας)

Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας

-
Εξάμηνο: 3o 2015-02-09 00:43:51 469
Top