Βρέθηκαν 12 αποτελέσματα       Μύθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα    Αφαίρεση Όλων 

 

Ενότητα 13: Τελικά πως ερμηνεύονται οι μύθοι; (Καρακάντζα ΕυφημίαΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Μύθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Ανακεφαλαιωτική ενότητα.
Εξάμηνο: 3o 2014-01-12 00:11:37 302

Μύθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Παρουσιάζεται η ερμηνευτική προσέγγιση του μύθου των γενών (Ἔργα καὶ Ἡμέραι, στ. 106-201) από τον J.-P. Vernant με την βοήθεια σχηματικής απεικόνισης.
Εξάμηνο: 3o 2013-12-19 01:10:45 429

Μύθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Εξετάζονται οι βασικές αρχές της δομικής ανάλυσης των αρχαίων ελληνικών μύθων και παρουσιάζονται οι διαφορετικές ερμηνείες του μύθου του Οιδίποδα κατά τον 20ο αιώνα, όπως διατυπώθηκαν από τους Freud, Vernant, Lévi- Strauss, Dodds και Lacan.
Εξάμηνο: 3o 2013-12-12 01:41:51 911
Ενότητα 9: Υικές αντιδράσεις στην μητρική απειλή στον μύθο. (Καρακάντζα ΕυφημίαΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Μύθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Ολοκληρώνεται η παρουσίαση της φροϋδικής ερμηνείας με την αναφορά στον τρόπο αντίδρασης των υιών στην απειλή της μητέρας. Η θεωρία εφαρμόζεται στα μυθολογικά παραδείγματα του Ορέστη, του Ηφαίστου, του Δία, του Διονύσου και του Ηρακλή.
Εξάμηνο: 3o 2013-12-05 01:20:50 485

Μύθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Στην ενότητα αυτή παρουσιάζονται οι έννοιες της συμβιωτικής σύγχυσης, της φάσης του αποχωρισμού και του φόβου του ευνουχισμού και η εφαρμογή τους σε χαρακτηριστικά παραδείγματα μύθων από την ησιόδεια Θεογονία.
Εξάμηνο: 3o 2013-11-28 01:17:00 364
Ενότητα 5: Η βία και το ιερό (Καρακάντζα ΕυφημίαΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Μύθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Παρουσιάζεται η θεσμοθέτηση της βίας εντός της επίσημης ιδεολογίας της αρχαίας ελληνικής κοινωνίας και αναλύεται πώς ο τελετουργικά επαναλαμβανόμενος φόνος (θυσία) κρατά την βία έξω από τα όρια της κοινωνίας. Αναφορά στην θυσιαστική κρίση (R. Girard).
Εξάμηνο: 3o 2013-11-21 00:43:03 400

Μύθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Μελετάται η τελετουργία του φαρμακού και παρουσιάζονται τα βασικά σημεία του μύθου του Οιδίποδα του Σοφοκλή.
Εξάμηνο: 3o 2013-11-21 00:34:30 403
Ενότητα 7: Φροϋδική ερμηνεία του Μύθου (Καρακάντζα ΕυφημίαΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Μύθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Παρουσιάζεται η φροϋδική ερμηνεία για την προσέγγιση των αρχαιοελληνικών μύθων και η εφαρμογή των φροϋδικών απόψεων στην διαμόρφωση του ψυχικού κόσμου του ανθρώπου στη γένεση και διαμόρφωση των μύθων. Αναγιγνώσκονται ψυχικές λειτουργίες, όπως αυτές της απώθησης, μετάθεσης, προβολής και το φαινόμενο του οιδιπόδειου συμπλέγματος.
Εξάμηνο: 3o 2013-11-21 00:30:47 403
Ενότητα 4: Τελετουργίες αίματος και πυράς (Καρακάντζα ΕυφημίαΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Μύθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Περιγραφή και ερμηνεία του περιεχομένου της θυσίας και της σημασίας της για τους θεούς και τους ανθρώπους στην αρχαία ελληνική κοινωνία. Έμφαση στις τελετουργίες του αίματος και της πυράς.
Εξάμηνο: 3o 2013-11-07 01:38:59 560
Ενότητα 3: Λειτουργική ερμηνεία του Μύθου (Καρακάντζα ΕυφημίαΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Μύθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Μελετάται η μετεξέλιξη της Σχολής του Κέμπριτζ σε λειτουργική σχολή.
Εξάμηνο: 3o 2013-10-31 01:35:48 535
Ενότητα 2: Τελετουργική Σχολή του Κέμπριτζ  / Διάλεξη 2 (Καρακάντζα ΕυφημίαΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Μύθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Παρουσίαση της τελετουργικής προσέγγισης των αρχαιοελληνικών μύθων («Σχολή του Κέμπριτζ»).
Εξάμηνο: 3o 2013-10-23 00:29:00 556
Ενότητα 1: Τί είναι Μύθος; (Καρακάντζα ΕυφημίαΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Μύθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Στην ενότητα αυτή παρουσιάζονται οι διάφοροι ορισμοί που έχουν δοθεί στο περιεχόμενο της έννοιας ‘μύθος’, η καταγωγή και η λειτουργία του στο πλαίσιο μιας ορισμένης κοινωνίας, η διαφοροποίησή του από άλλα συγγενικά είδη ( θρύλος, παραμύθι ) καθώς και η διάκρισή του από την ιστοριογραφία.
Εξάμηνο: 3o 2013-10-09 00:26:34 792