Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
-Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
Δίνονται τα στοιχεία εκείνα που συγκροτούν την θεωρία της ιδεώδους δημοκρατικής διαβούλευσης.Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
Εξετάζονται συγκεκριμένα άρθρα του συντάγματος στα οποία ορίζονται τα ατομικά δικαιώματα.Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
Εισάγεται η θεωρία του φιλελευθερισμού, του κοινοτισμού και εξηγείται η έννοια του δικαίου.Φιλοσοφία του Δικαίου, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
Η έννοια της δικαιοσύνης Δικαιοσύνη σε σχέση με νόμουςΑρχαία Ελληνική Ηθική και Πολιτική Φιλοσοφία, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
Συνέχεια της 9ης διάλεξης περί μουσικής στο έργο του Πλάτωνα. Συζήτηση της σύνθετης εικόνας που δίνει για το παιδαγωγικό αγαθό ο Πλάτων.Χρόνος και Αιωνιότητα στον Πλωτίνο, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
Εκτενής ανάλυση του 1ου και του 2ου κεφαλαίου της πραγματείας του Πλωτίνου Περί αἰώνος καί χρόνου (ΙΙΙ 7 [45] 1–2.) με σκοπό την ανίχνευση της φύσης της αἰωνιότητας.Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
-Αισθητική, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
α) Ανακεφαλαίωση του προηγουμένου μαθήματος και προχώρημα στους επόμενους τρεις προσδιορισμούς της καλαισθητικής κρίσης. β) Συστηματική ανάλυση των βασικών σημείων των παρ. 6 έως 22 της Κριτικής της κριτικής δύναμης. Οι υποκειμενικοί όροι της αξίωσης για καθολικότητα των καλαισθητικών κρίσεων εντοπίζονται σε θεμελιώδεις, αναγκαίες και α πριόρι, λειτουργίες της διάνοιας και της φαντασίας για την συγκρότηση γνώσης που λειτουργούν εδώ παιγνιωδώς ως άσκηση της δημιουργικότητας και συνθετικής δύναμης των παραστικών μας δυνάμεων. Η καλαισθητική απόλαυση εξηγείται από αυτήν την εναρμονισμένη με την ίδια τους την φύση λειτουργία. Ως προς την αναφορικότητά τους οι κρίσεις αυτές αναγνωρίζουν την σκόπιμη οργάνωση του υλικού της εποπτείας χωρίς αναφορά σε σκοπούς εξωτερικούς, αλλά αναφέρονται σε μια εσωτερική σκοπιμότητα της ίδιας της παράστασης. Τέλος, τροπικά, οι καλαισθητικές κρίσεις διέπονται από την αναγκαιότητα μιας παραδειγματικά και υποκειμενικά σκόπιμης σύνθεσης. γ) Συγκεφαλαιώνοντας τα πορίσματα της Αναλυτικής του ωραίου στον Καντ διαπιστώνουμε ότι η καλαισθητική μας ικανότητα, θεμελιώνεται υπερβατολογικά στην α πριόρι δύμαμη της ανθρώπινης διάνοιας να συνθέτει υπό αρχές εσωτερικής σκοπιμότητας μορφές, ταυτίζεται με την ικανότητα με την λειτουργία των παραστατικών του δυνάμεων για συγκρότηση γνώσης εν γένει και εδράζεται στην δημιουργική δύναμη του αναστοχασμού, στην ικανότητα του ανθρώπινου πνεύματος να νομοθετεί στον ιδιο του τον εαυτό. Η ικανότητα αυτή σχετίζει την ανθρώπινη κριτική δύναμη, αλλά και την καλλιτεχνική δημιουργία με την μορφοπλαστική ικανότητα της ίδιας της φύσης.Φιλοσοφία του Δικαίου, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
Από την έννοια του θεσμού στην έννοια του νόμου Σχολή του Νομικού θετικισμού Το δίκαιο ως ΕπιστήμηΑισθητική, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
α) Ανακεφαλαίωση του προηγουμένου μαθήματος και μετάβαση στο παράδειγμα της τραγωδίας. β) Εκείνο που ενδιαφέρει στο πλαίσιο του μαθήματος αυτού είναι η θεωρία της μίμησης όσον αφορά στην ποίηση γενικά [και τα έργα των μιμητικών επιτηδευμάτων, ακόμη γενικότερα]. Για τον σκοπό αυτόν γίνεται κατά αρχάς μια συστηματική επανάληψη της διαίρεσης των τεχνών βάσει των τριών καθοριστικών κριτηρίων του ποιού τους: των μέσων, των τρόπων και των θεμάτων/αντικειμενων της μίμησης. Στην συνέχεια εξετάζεται η ποιητική τέχνη της τραγωδίας ως μια συγκεκριμένη και συστηματική εφαρμογή αυτής της μεθόδου προσδιορισμού των ειδοποιών χαρακτηριστικών της. Αναλύεται ο ορισμός της τραγωδίας με γνώμωνα τα τρία αυτά καθοριστικά χαρακτηριστικά. Αναδεικνύεται ο καθοριστικός ρόλος του μύθου για την συγκρότηση της μίμησης που θα επιτρέψει στην τραγική ποίηση να συγκροτήσει κατάλληλα το “μίμημα”, ώστε να επιτελέσει το έργο της. Αναδεικνύεται το αίτημα της ενότητας του μύθου ως αναγκαία και ικανή προϋπόθεση για την φανέρωση μιας τελείας πράξης, ως αντικειμένου της δραματικής μίμησης.Έφαρμοσμένη Ηθική , Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
Συνεχίζεται η μελέτη των προηγούμενων βιοτικών παραδειγμάτων (Διάλεξη 2, Part A)Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
Εισάγονται οι κανόνες ενός ιδεατού διαλόγου μιας ιδεώδους ομιλιακής κατάστασης.Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
-Φιλοσοφία του Δικαίου, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
Σχέση δικαίου-ηθικής-πολιτικής Υπάρχει η ισχύς του δικαίου ισορροπημένη μεταξύ της ηθικής και της πολιτικής; Σύνταγμα και κράτος δικαίουΦιλοσοφία του Δικαίου, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
Το δίκαιο και η φύση του Θετικιστικές σχολές δικαίου Το δίκαιο και η φύση τουΑριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
-O Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την Ψυχή, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
testΑριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
-Φιλοσοφία του Δικαίου, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
Ποια είναι η διαδικασία σύμφωνα με την οποία ένας δικαστής μπορεί να δικάσει Δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένας δικαστής