Βρέθηκαν 39 αποτελέσματα   RSS     Άλλες Ανθρωπιστικές Επιστήμες [X]   Αφαίρεση Όλων [X]

 

Εισαγωγή στην αρχαιολογία του αρχαίου θεάτρου, Τμήμα Τμήμα Θεατρικών Σπουδών

Περιγράφονται αναλυτικά τρία θεατρικά μνημεία του ελλαδικού χώρου (θέατρα Μεγαλόπολης, Σπάρτης, Μεσσήνης) με έμφαση στα αρχιτεκτονικά κατάλοιπα που συνηγορούν υπέρ ή κατά της ύπαρξης της λεγόμενης κινούμενης σκηνής. Εξετάζεται η μελέτη της Buckler σχετικά με αυτό το αρχαιολογικό ζήτημα.
Εξάμηνο: 1o 2015-03-02 00:45:17 116
[Play] Εισαγωγή - Ιστορικά στοιχεία. Ενότητα 1.  / Διάλεξη 1 (Κρέεμπ ΜάρτινΑναπληρωτής Καθηγητής)

Εισαγωγή στην αρχαιολογία του αρχαίου θεάτρου, Τμήμα Τμήμα Θεατρικών Σπουδών

test
Εξάμηνο: 1o 2015-03-02 01:22:33 428

Εισαγωγή στην αρχαιολογία του αρχαίου θεάτρου, Τμήμα Τμήμα Θεατρικών Σπουδών

Περιγράφονται τα πρώτα στάδια στην εξελικτική πορεία της αρχιτεκτονικής μορφής του αρχαίου θεάτρου. Η θεωρία και τα αρχαιολογικά δεδομένα για την ύπαρξη της ορθογώνιας ορχήστρας.
Εξάμηνο: 1o 2015-03-02 01:02:49 224
[Play] Φάσεις του Διονυσιακού θεάτρου. Ενότητα 3  / Διάλεξη 3 (Κρέεμπ ΜάρτινΑναπληρωτής Καθηγητής)

Εισαγωγή στην αρχαιολογία του αρχαίου θεάτρου, Τμήμα Τμήμα Θεατρικών Σπουδών

Παρουσίαση των αρχιτεκτονικών φάσεων του θεάτρου του Διονύσου και της εξέλιξης, γενικά, του ελληνικού θεάτρου. Εισαγωγή στο ρωμαϊκό θέατρο.
Εξάμηνο: 1o 2015-03-02 01:02:24 285

Εισαγωγή στην αρχαιολογία του αρχαίου θεάτρου, Τμήμα Τμήμα Θεατρικών Σπουδών

Περιγράφονται αναλυτικά τρία θεατρικά μνημεία του ελλαδικού χώρου (θέατρα Μεγαλόπολης, Σπάρτης, Μεσσήνης) με έμφαση στα αρχιτεκτονικά κατάλοιπα που συνηγορούν υπέρ ή κατά της ύπαρξης της λεγόμενης κινούμενης σκηνής. Εξετάζεται η μελέτη της Buckler σχετικά με αυτό το αρχαιολογικό ζήτημα.
Εξάμηνο: 1o 2015-03-02 00:40:50 147

Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Στο πρώτο μέρος της τελευταίας διάλεξης αναλύεται ο τελευταίος μονόλογος του Σωκράτους. Στο δεύτερο μέρος του μαθήματος παρουσιάζεται ο επίλογος του διαλόγου.
Εξάμηνο: 2o 2014-05-20 01:43:15 145

Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Στη δωδέκατη ενότητα αναλύεται ο έκτος ορισμός της σωφροσύνης και επιχειρείται η προσέγγιση της ανασκευής του.
Εξάμηνο: 2o 2014-05-13 02:04:33 130

Είδη και Μορφές του Μουσικού Θεάτρου από το 1600 ἐως τον 20ο αιώνα, Τμήμα Τμήμα Θεατρικών Σπουδών

Στην τελευταία ενότητα του μαθήματος εξετάζεται η πορεία της όπερας στην Ευρώπη και στην Αμερική, όπως διαμορφώθηκε τον 20ο αιώνα. Η διαδρομή θα ξεκινήσει από τη Γερμανία και θα καταλήξει στη Ρουμανία, με ενδιάμεσους σταθμούς την Αυστρία, Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία, Αγγλία, Ουγγαρία, Τσεχοσλοβακία-Τσεχία και Πολωνία. Θα ακολουθήσει η ιστορική διαδρομή της όπερας στην Αμερική του 20ου αιώνα με αναφορές σε αντιπροσωπευτικούς συνθέτες. Το μάθημα θα ολοκληρωθεί με την παρακολούθηση και το σχολιασμό σκηνικών δρωμένων σε ροκ συναυλία.
Εξάμηνο: 2o 2014-05-13 01:13:09 120

Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Στην ενδέκατη διάλεξη αναλύεται το τρίτο επεισόδιο (172b-173a). Αρχικά επισημαίνονται κάποια μεθοδολογικά σφάλματα και στη συνέχεια παρουσιάζεται το τρίτο ιντερλούδιο με θέμα το όνειρο του Σωκράτους.
Εξάμηνο: 2o 2014-05-06 02:00:19 133

Είδη και Μορφές του Μουσικού Θεάτρου από το 1600 ἐως τον 20ο αιώνα, Τμήμα Τμήμα Θεατρικών Σπουδών

Στην 9η ενότητα επιδιώκεται η εξοικείωση των φοιτητών με την όπερα, όπως διαμορφώθηκε στην υπόλοιπη Ευρώπη τον 19ο αιώνα. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στη Ρωσία, όπου παρατηρείται έντονη άνθηση της όπερας. Στη συνέχεια του μαθήματος οι φοιτητές θα παρακολουθήσουν την μετάβαση από την όπερα στην οπερέτα, η οποία δημιουργήθηκε ως αντίδραση στην υπερβολική σοβαρότητα της όπερας, και από την οπερέτα στο μιούζικαλ. Θα γίνει μια σύντομα αναφορά σε χαρακτηριστικούς συνθέτες οπερέτας στη Γαλλία, Αυστρία, Αμερική και Αγγλία. Το μάθημα θα ολοκληρωθεί με την παραγωγή όπερας και οπερέτας στην Ελλάδα μέσα από έργα ελλήνων συνθετών.
Εξάμηνο: 2o 2014-05-06 01:39:33 109

Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Στο πρώτο μέρος της δέκατης διάλεξη αναλύεται το δεύτερο ιντερλούδιο στο οποίο παρουσιάζεται η "απορία' του Κριτία. Στο δεύτερο μέρος του μαθήματος εξετάζεται η χρησιμότητα της σωφροσύνης και η δεύτερη ουτοπία.
Εξάμηνο: 2o 2014-04-29 01:36:59 136

Είδη και Μορφές του Μουσικού Θεάτρου από το 1600 ἐως τον 20ο αιώνα, Τμήμα Τμήμα Θεατρικών Σπουδών

Στο πρώτο μέρος της 8ης ενότητας επιχειρείται η εξοικείωση των φοιτητών με τη ιταλική και γαλλική οπερατική παράδοση του 19ου αιώνα. Πιο συγκεκριμένα, οι φοιτητές αρχικά θα παρακολουθήσουν αντιπροσωπευτικά δείγματα ιταλικής όπερας από το έργο του Giacomo Puccini και του Francesco Cilea, αλλά και της γαλλικής όπερας από το έργο του Leo Delibes, του Jacques Offenbach και του George Bizet. Στο δεύτερο μέρος του μαθήματος θα γίνει η θεωρητική προσέγγιση της γερμανικής οπερατικής παράδοσης του 19ου. Ειδικότερα θα γίνει μια σύντομη αναφορά στη ζωή και στο έργο του Ludwig van Beethoven, και του Karl Maria von Weber, ενώ θα αναλυθεί εκτενέστερα η ζωή και το έργο του Richard Wagner .
Εξάμηνο: 2o 2014-04-29 01:56:07 97

Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Στην ένατη ενότητα αναλύεται η έννοια της αυτοαναφορικότητας και παρουσιάζεται ο πέμπτος ορισμός της σωφροσύνης.
Εξάμηνο: 2o 2014-04-22 01:33:06 138

Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Στην όγδοη διάλεξη αναλύεται η ρήση του Κριτία και παρουσιάζεται ο τέταρτος ορισμός της σωφροσύνης "τὸ γιγνώσκειν αὐτὸν ἑαυτόν".
Εξάμηνο: 2o 2014-04-15 02:06:04 135

Είδη και Μορφές του Μουσικού Θεάτρου από το 1600 ἐως τον 20ο αιώνα, Τμήμα Τμήμα Θεατρικών Σπουδών

Στην έκτη ενότητα επιδιώκεται η γνωριμία των φοιτητών με το ρεύμα του ρομαντισμού μέσα από δυο χαρακτηριστικά έργα: Lucia di Lamermoor του Gaetano Donizetti και I Puritani του Vincenzo Bellini. Στη συνέχεια του μαθήματος θα παρουσιαστεί η ζωή και το έργο του αντιπροσωπευτικότερου συνθέτη της εποχής, του Giuseppe Verdi. Το μάθημα θα ολοκληρωθεί με μια σύντομη αναφορά σε τρεις ακόμα σημαντικούς συνθέτες της εποχής: Amilcare Ponchielli, Pietro Mascagni, Alfredo Catalani, Ruggero Leoncavallo.
Εξάμηνο: 2o 2014-04-15 01:48:02 98

Είδη και Μορφές του Μουσικού Θεάτρου από το 1600 ἐως τον 20ο αιώνα, Τμήμα Τμήμα Θεατρικών Σπουδών

Στην 7η ενότητα ολοκληρώνεται η προσπάθεια προσέγγισης της ιταλικής οπερατικής παράδοσης. Αρχικά, οι φοιτητές θα παρακολουθήσουν αποσπάσματα από όπερες του Giuseppe Verdi. Θα ακολουθήσει εκτενής ανάλυση της ζωής και του έργου του Giacomo Puccini. Η ενότητα αυτή ολοκληρώνεται με μια σύντομη εισαγωγή στην γαλλική οπερατική παράδοση και στους αντιπροσωπευτικότερους συνθέτες της.
Εξάμηνο: 2o 2014-04-15 01:53:42 119

Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Στην έβδομη διάλεξη εξετάζεται το πρώτο ιντερλούδιο (162c-d). Οι φοιτητές αρχικά θα παρακολουθήσουν τη θυμωμένη αντίδραση του Κριτία απέναντι στον Χαρμίδη, την αναδιατύπωση του τρίτου ορισμού της σωφροσύνης, αλλά και την προσπάθεια ανασκευής του.
Εξάμηνο: 2o 2014-04-08 00:44:29 132

Είδη και Μορφές του Μουσικού Θεάτρου από το 1600 ἐως τον 20ο αιώνα, Τμήμα Τμήμα Θεατρικών Σπουδών

Στην πέμπτη ενότητα οι φοιτητές θα έρθουν σε επαφή με την ιταλική όπερα, όπως διαμορφώθηκε το 19ο αιώνα. Αρχικά θα παρουσιαστεί η ζωή και το έργο δυο αντιπροσωπευτικών συνθετών του belcanto, του Gaetano Donizetti και του Vincenzo Bellini.
Εξάμηνο: 2o 2014-04-08 01:43:52 127

Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Στο πρώτο μέρος της έκτης διάλεξης (160d-162b) παρουσιάζεται ο δεύτερος και ο τρίτος ορισμός της σωφροσύνης. Μέσα από την ανάλυση του αρχαίου κειμένου οι φοιτητές θα κατανοήσουν την επιχειρηματολογία πάνω στην οποία στηρίζεται η ανασκευή των ορισμών. Στο δεύτερο μέρος της διάλεξης (161d10-162a2) οι φοιτητές θα έρθουν σε επαφή με την πρώτη ουτοπία: την κοινωνία αυτάρκων παραγωγών.
Εξάμηνο: 2o 2014-04-01 02:14:30 191

Είδη και Μορφές του Μουσικού Θεάτρου από το 1600 ἐως τον 20ο αιώνα, Τμήμα Τμήμα Θεατρικών Σπουδών

Στην τέταρτη ενότητα οι φοιτητές θα έρθουν αρχικά σε επαφή με έναν από τους σημαντικότερους συνθέτες στην ιστορία της όπερας, τον Christoph Willibald Gluck και το έργο του. Στη συνέχεια του μαθήματος θα γίνει μια σύντομη αναφορά στα χαρακτηριστικά και στους βασικούς εκπροσώπους της ιταλικής όπερας του 19ου αιώνα. Το μάθημα θα ολοκληρωθεί με το έργο του Gioacchino Rossini, που κυριαρχεί στην μουσική σκηνή τις πρώτες δεκαετίες του 19ου αιώνα.
Εξάμηνο: 2o 2014-04-01 01:36:06 135
Top