Βρέθηκαν 36 αποτελέσματα   RSS     Μανουηλίδου Χριστίνα [X]   Αφαίρεση Όλων [X]

 

[Play] Αναπτυξιακές Γλωσσικές Διαταραχές: Δυσλεξία  / Διάλεξη 11 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Νευρογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η ενδέκατη ενότητα αναφέρεται στις αναπτυξιακές γλωσσικές διαταραχές και συγκεκριμένα στη δυσλεξία. Αναλυτικότερα, δίνεται ο ορισμός της διαταταχής αυτής και αναλύονται τα συμπτώματα που εμφανίζει. Τέλος, συζητώνται έρευνες που έχουν ασχοληθεί με την εγκεφαλική δραστηριότητα ατόμων με δυσλεξία και προτείνονται τρόποι θεραπείας.
Εξάμηνο: 1o 2013-12-18 01:37:26 700
[Play] Αντίληψη προφορικού λόγου  / Διάλεξη 3 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Ψυχογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η τρίτη διάλεξη έχει ως στόχο την εξοικείωση των φοιτητών με το ζήτημα της αντίληψης του προφορικού λόγου. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στην προσωδία η οποία κατέχει καίριο ρόλο στον τρόπο επεξεργασίας του προφορικού λόγου. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση και ανάλυση των θεωριών που έχουν προταθεί για την αντίληψη του λόγου (ακουστική θεωρία, κινητική θεωρία). Τέλος, θα δοθούν παραδείγματα και από άλλους παράγοντες που μπορούν να επηρεάσου την αντίληψη του λόγου όπως τα συμφραζόμενα, η κακή προφορά κ.α.
Εξάμηνο: 5o 2014-03-19 00:25:29 757
[Play] Αφασία τύπου Broca/Αγραμματισμός  / Διάλεξη 4 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Νευρογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η τέταρτη διάλεξη εστιάζει στην περιγραφή της αφασίας τύπου Broca, η οποία έχει ως κύριο χαρακτηριστικό της τον αγραμματισμό. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στους λόγους εμφάνισής της, στις εγκεφαλικές περιοχές που υφίστανται τη βλάβη καθώς και στα συμπτώματα που παρουσιάζει. Τέλος, θα συζητηθούν έρευνες οι οποίες έχουν ασχοληθεί με τα γλωσσικά ελλείμματα που εμφανίζονται στη συγκεκριμένη αφασία (ελλείμματα τόσο στην παραγωγή όσο και στην κατανόηση γλώσσας).
Εξάμηνο: 1o 2013-11-01 01:24:43 820
[Play] Αφασίες I  / Διάλεξη 2 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Νευρογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η δεύτερη και τρίτη ενότητα έχει ως αντικείμενο την παρουσίαση των αφασιών, των επίκτητων δηλαδή γλωσσικών διαταραχών λόγω εστιακής εγκεφαλικής βλάβης. Συγκεκριμένα, θα γίνει αναλυτική περιγραφή όλων των τύπων αφασίας δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στον τρόπο διάγνωσης, τα συμπτώματα και τη θεραπεία τους. Τέλος, θα συζητηθούν παραδείγματα από κάθε τύπο αφασίας.
Εξάμηνο: 1o 2013-10-28 01:01:53 618
[Play] Αφασίες I (Μέρος Β)  / Διάλεξη 3 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Νευρογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η δεύτερη και τρίτη ενότητα έχει ως αντικείμενο την παρουσίαση των αφασιών, των επίκτητων δηλαδή γλωσσικών διαταραχών λόγω εστιακής εγκεφαλικής βλάβης. Συγκεκριμένα, θα γίνει αναλυτική περιγραφή όλων των τύπων αφασίας δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στον τρόπο διάγνωσης, τα συμπτώματα και τη θεραπεία τους. Τέλος, θα συζητηθούν παραδείγματα από κάθε τύπο αφασίας.
Εξάμηνο: 1o 2013-10-28 00:50:07 460
[Play] Βασικές Έννοιες και Στόχοι Μαθήματος  / Διάλεξη 1 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Γλωσσική Κατάκτηση, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η πρώτη διάλεξη έχει ως στόχο μία πρώτη επαφή των φοιτητών με τον κλάδο της Γλωσσικής Κατάκτησης. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά σε βασικά ερωτήματα που αφορούν την ανάπτυξη της γλώσσας από τα παιδιά. Για παράδειγμα, πώς ξεκινά η γνώση για τη γλώσσα στη νηπιακή ηλικία και πώς αναπτύσσεται; Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση βασικών εννοιών και του θεωρητικού πλαισίου στο οποίο θα κινηθεί το μάθημα. Τέλος, θα συζητηθούν οι κυριότερες προσεγγίσεις που έχουν προταθεί σχετικά με το ερώτημα “από πού προέρχεται η γνώση μας για τη γλώσσα;”.
Εξάμηνο: 8o 2013-12-27 01:10:56 898
[Play] Βιολογικές καταβολές της γλώσσας  / Διάλεξη 9 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Ψυχογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η ένατη διάλεξη έχει ως στόχο την επαφή των φοιτητών με τις βιολογικές καταβολές της γλώσσας. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στις εγκεφαλικές δομές (βασικά μέρη του εγκεφάλου) και στις εγκεφαλικές λειτουργίες. Επιπλέον, θα παρουσιαστούν δύο σημαντικές για τη γλώσσα περιοχές του αριστερού ημισφαιρίου (Broca & Wernicke) και θα συζητηθεί ο ρόλος τους κατά τη γλωσσική επεξεργασία.
Εξάμηνο: 5o 2014-04-30 00:51:17 535
[Play] Γλωσσική επεξεργασία στους δίγλωσσους  / Διάλεξη 7 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Ψυχογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η έβδομη διάλεξη έχει ως στόχο την επαφή των φοιτητών με ζητήματα επεξεργασίας της γλώσσας από δίγλωσσους ομιλητές. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στα είδη των δίγλωσσων ομιλητών και στο νοητικό λεξικό κάθε είδους. Επιπλέον, θα ασχοληθούμε με τον τρόπο που οι δίγλωσσοι ομιλητές αναπαριστούν τη γνώση τους για τις λέξεις, παρουσιάζοντας πειραματικά δεδομένα ψυχογλωσσολογικών ερευνών. Τέλος, θα εστιάσουμε σε έρευνες σχετικά με τον τρόπο αναπαράστασης των γλωσσικών λειτουργιών στο δίγλωσσο εγκέφαλο.
Εξάμηνο: 5o 2014-04-16 02:04:36 543
[Play] Γλώσσα και Λοιπές Νοητικές Ικανότητες  / Διάλεξη 10 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Γλωσσική Κατάκτηση, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η δέκατη διάλεξη πραγματεύεται το ερώτημα του κατά πόσο είναι η ανάπτυξη γλώσσας ανεξάρτητη από την ανάπτυξη άλλων νοητικών λειτουργιών, εστιάζοντας σε διαταραχές που εμφανίζονται στον παιδικό λόγο. Ειδικότερα, το παραπάνω ερώτημα θα εξεταστεί μέσω της περιγραφής της Ειδικής Γλωσσικής Διαταραχής και του συνδρόμου Williams.
Εξάμηνο: 8o 2014-06-06 01:17:41 493
[Play] Γλώσσα και σκέψη  / Διάλεξη 8 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Ψυχογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η όγδοη διάλεξη έχει ως στόχο την επαφή των φοιτητών με το ερώτημα του κατά πόσο άτομα με διαφορετικό γλωσσικό σύστημα σκέφτονται και με διαφορετικό τρόπο. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στην υπόθεση των Sapir & Whorf σύμφωνα με την οποία η γλώσσα καθορίζει τον τρόπο σκέψης. Επιπλέον, θα δοθούν παραδείγματα τόσο ερευνών που ενισχύουν όσο και ερευνών που αποδυναμώνουν την παραπάνω υπόθεση.
Εξάμηνο: 5o 2014-04-23 01:39:33 577

Γλωσσική Κατάκτηση, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η δεύτερη διάλεξη έχει ως στόχο την επαφή των φοιτητών με τη γνωστική/ψυχολογική θεώρηση της γλωσσικής ανάπτυξης καθώς και με τη μεθοδολογία της έρευνας για τη γλωσσική κατάκτηση. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στα 4 στάδια γνωστικής ανάπτυξης του ατόμου σύμφωνα με τον Piaget και στη διαφοροποίησή του με τον Chomsky για τον μηχανισμό κατάκτησης της γλώσσας. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση των πειραματικών μεθόδων που χρησιμοποιούνται για τη συλλογή δεδομένων και την παρατήρηση του αυθόρμητου παιδικού λόγου. Τέλος, θα παρουσιαστει η βάση γλωσσικών δεδομένων Childes.
Εξάμηνο: 8o 2014-02-28 00:59:44 607
[Play] Εισαγωγή στη Νευρογλωσσολογία  / Διάλεξη 1 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Νευρογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η πρώτη διάλεξη έχει ως στόχο μία πρώτη επαφή των φοιτητών με τον κλάδο της Νευρογλωσσολογίας. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στο τί μελετά ο κλάδος αυτός και ποιά είναι η σχέση του με τη Γλωσσολογία. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση εγκεφαλικών δομών οι οποίες σχετίζονται άμεσα με ποικίλες γλωσσικές λειτουργίες. Τέλος, θα συζητηθεί η συνεισφορά και τα προβλήματα συγκεκριμένων μοντέλων γλωσσικής επεξεργασίας.
Εξάμηνο: 1o 2013-10-09 01:01:31 892
[Play] Εισαγωγή στην Ψυχογλωσσολογία  / Διάλεξη 1 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Ψυχογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

τεστΗ πρώτη διάλεξη έχει ως στόχο μία πρώτη επαφή των φοιτητών με τον κλάδο της Ψυχογλωσσολογίας. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στο τί μελετά ο κλάδος αυτός και ποιά είναι η σχέση του με τη Γλωσσολογία. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση τόσο της μπιχεβιοριστικής προσέγγισης της γλώσσας όσο και της τσομσκιανής προσέγγισης. Τέλος, θα συζητηθεί η σχέση της χρήσης της γλώσσας με τη γνώση της γλώσσας μέσω ανάλυσης παραδειγμάτων (συντακτικές δομές, δομή της λέξης, αμερικανική νοηματική γλώσσα).
Εξάμηνο: 5o 2014-02-24 01:32:41 1079
[Play] Επεξεργασία προτάσεων  / Διάλεξη 4 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Ψυχογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η τέταρτη διάλεξη έχει ως στόχο την εξοικείωση των φοιτητών με τη συντακτική επεξεργασία-ανάλυση του λόγου (parsing). Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στις στρατηγικές συντακτικής επεξεργασίας (τελική προσαρμογή, ελάχιστη εξάρτηση). Επιπλέον, θα συζητηθούν οι δύο βασικές προσεγγίσεις συντακτικής επεξεργασίας, η υποσυστημικη και η διεπιδραστική. Τέλος, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στο ρόλο της προσωδίας κατά τη συντακτική επεξεργασία.
Εξάμηνο: 5o 2014-03-26 00:57:52 90
[Play] Η γλώσσα στη φυσιολογική γήρανση και στην άνοια  / Διάλεξη 8 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Νευρογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η όγδοη διάλεξη έχει ως αντικείμενο την παρουσίαση των γλωσσικών ελλειμμάτων που παρατηρούνται στη φυσιολογική γήρανση και στην άνοια. Δεδομένου ότι δεν εμφανίζουν όλοι οι ηλικιωμένοι γλωσσικά προβλήματα, η γήρανση από μόνη της ΔΕΝ δημιουργεί ελλέιμματα στη γλώσσα. Επομένως, στην ενότητα αυτή θα γίνει αναφορά στους γλωσσικούς τομείς που πλήττονται κατά τη γήρανση και την άνοια κάνοντας αναφορές στους νευρολογικούς, ανατομικο-λειτουργικούς λόγους εμφάνισης. Τέλος, θα συζητηθούν τα σημαντικότερα ευρήματα ερευνών που έχουν ασχοληθεί με αυτό το ζήτημα.
Εξάμηνο: 1o 2013-11-26 01:37:05 454
[Play] Η γλώσσα στην άνοια Ι: νόσος Alzheimer, νόσος Parkinson  / Διάλεξη 9 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Νευρογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η ένατη διάλεξη εστιάζει στις άνοιες και συγκεκριμένα στη νόσο Alzheimer και τη νόσο Parkinson. Αναλυτικότερα, θα περιγραφούν αναλυτικά οι δύο μορφές άνοιας δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στις γλωσσικές διαταραχές που εμφανίζουν. Ακόμη, θα συζητηθούν έρευνες οι οποίες έχουν διερευνήσει το τί είδους γλωσσικά ελλέιμματα παρουσιάζουν οι συγκεκριμένες μορφές άνοιας.
Εξάμηνο: 1o 2013-12-09 01:48:37 488

Νευρογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η δέκατη διάλεξη ασχολείται με την Πρωτοπαθή Προοδευτική Αφασία, τη Σημασιολογική Άνοια και γενικότερα με τη σχέση μνήμης και άνοιας. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται αναφορά στα γλωσσικά συμπτώματα της Πρωτοπαθούς Προοδυτικής Αφασίας, εξετάζοντας δείγματα λόγου από ασθενείς. Επιπλέον, συζητούνται τα αποτελέσματα άρθρων που έχουν μελετήσει τη συγκεκριμένη ασθένεια. Τέλος, γίνεται αναφορά στη σχέση μνήμης και γλώσσας. Ειδικότερα, περιγράφεται το ανθρώπινο σύστημα μνήμης και το πως μπορεί να σχετίζεται με τη γλώσσα καθώς και ποιος είναι ο ρόλος της μνήμης στην άνοια.
Εξάμηνο: 1o 2013-12-10 01:50:41 665
[Play] Η γλώσσα στον Αυτισμό  / Διάλεξη 11 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Γλωσσική Κατάκτηση, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η ενδέκατη διάλεξη έχει ως στόχο την παρουσίαση της κατάκτησης της γλώσσας παιδιών με αυτισμό. Ειδικότερα, θα γίνει μία αναλυτική περιγραφή του αυτισμού προκειμένου να κατανοηθεί επαρκώς και στη συνέχεια θα συζητηθεί η σχέση του με τη λεκτική και μη επικοινωνία. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στις δύο προσεγγίσεις για τη γλώσσα στον αυτισμό.
Εξάμηνο: 8o 2014-06-07 01:01:16 479
[Play] Κατάκτηση Φωνολογίας  / Διάλεξη 3 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Γλωσσική Κατάκτηση, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η τρίτη διάλεξη έχει ως στόχο την επαφή των φοιτητών με την κατάκτηση της φωνολογίας στον παιδικό λόγο. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά τόσο στην φωνητική αντίληψη του εμβρύου όσο και του νεογέννητου παιδιού. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση πειραμάτων που υποστηρίζουν την ικανότητα των βρεφών να διακρίνουν τόσο τη μητρική τους από μία ξένη γλώσσα όσο και τη διαφορά μεταξύ δύο διαφορετικών γλωσσών. Τέλος, θα συζητηθεί η φωνητική παραγωγή των βρεφών (φωνητικά όργανα, κλάμα, ψέλλισμα, φωνητικό παιχνίδι, βάβισμα, πρωτολέξεις).
Εξάμηνο: 8o 2014-03-13 01:27:28 577
[Play] Κατάκτηση Λεξικού_partA  / Διάλεξη 4 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Γλωσσική Κατάκτηση, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η τέταρτη διάλεξη έχει ως στόχο την επαφή των φοιτητών με την κατάκτηση του λεξιλογίου στον παιδικό λόγο. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στις φάσεις κατάκτησης του λεξιλογίου παρουσιάζοντας πειραματικές έρευνες. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση των πληροφοριών που χρησιμοποιούν τα βρέφη κατά την αναζήτηση λέξεων καθώς και στον ιδιαίτερο ρόλο της προσωδίας. Τέλος, θα συζητηθεί η διαδικασία έκρηξης του λεξιλογίου την οποία υφίστανται όλα τα βρέφη με φυσιολογική γλωσσική ανάπτυξη.
Εξάμηνο: 8o 2014-03-14 00:25:38 603
Top