Αρχαία Ελληνική Ηθική και Πολιτική Φιλοσοφία, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
Αρχές της ορθής λειτουργίας της Δημοκρατίας.Αρχαία Ελληνική Ηθική και Πολιτική Φιλοσοφία, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
Η γένεση της Ηθικής Φιλοσοφίας στον αρχαίο ελληνικό κόσμο. Διερεύνηση των λόγων για τους οποίους προηγήθηκε η Φυσική Φιλοσοφία και ακολούθησε η Ηθική και Πολιτική Φιλοσοφία.Αρχαία Ελληνική Ηθική και Πολιτική Φιλοσοφία, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
Το εὖ ζῆν ως τρόπος του φαίρεσθαι, του έκφράζεσθαι, του αἰσθάνεσθαι, του συντονίζειν, του ἐπικοινωνείν.Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
-Έφαρμοσμένη Ηθική , Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
Αρχή της αυτονομίας Αρχή του αληθούς συμφέροντος Αρχή της ιερότητας της ζωήςΦιλοσοφία του Δικαίου, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
Ποια είναι η διαδικασία σύμφωνα με την οποία ένας δικαστής μπορεί να δικάσει Δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένας δικαστήςΈφαρμοσμένη Ηθική , Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
1.Υποβοηθούμενη αυτοκτονία 2. ΕυθανασίαΑριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
-Φιλοσοφία του Δικαίου, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
Το δίκαιο και η φύση του Θετικιστικές σχολές δικαίου Το δίκαιο και η φύση τουΈφαρμοσμένη Ηθική , Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
1. Η ποιότητα της ζωής κάποιου είναι κριτήριο για τη συνέχιση μιας ζωής; 2. Ζωή αξιοβίωτηΑριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
-Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
-Αισθητική, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
α) Ανακεφαλαίωση προηγούμενου μαθήματος και μετάβαση στην διερεύνηση των όρων ενότητας του μύθου και τελειότητας της παριστώμενης πράξεως. β) Αναλύονται οι όροι (τυπικοί και περιεχομένου) που απαιτούνται για την επίτευξη του έργου της τραγικής μιμήσεως. Με αφετηρία την ανάλυση των όρων “τέλειον”, “έν”, “όλον”, “παν” σύμφωνα με το βιβλίο Δ' των Μετά τα Φυσικά, οι όροι αυτοί εξηγούνται στα συμφραζόμενα του Περί Ποιητικής ως τεχνικοί και τυπικοί όροι, βάσει των οποίων ο Αριστοτέλης ορίζει την τελειότητα της πράξης, που αποτελεί το αντικείμενο της μίμησης, από την μία πλευρά, και την ενότητα του μύθου, που αποτελεί την καθοριστική αρχή για την συγκρότηση του αντίστοιχου μιμήματος, από την άλλη πλευρά, ώστε να έχει καλώς η ποίησις. Στην συνέχεια διερευνάται, πώς εξασφαλίζεται επί του περιεχομένου η απαιτούμε η ενότητα του μύθου στην τραγωδία, πράγμα που στον Αριστοτέλη συσχετίζεται με την αναγκαιότητα ή το εύλογον της ακολουθίας των επί μέρους πράξεων των προσώπων. Το τελευταίο στοιχείο αποτελεί και την εγγύηση της γνωστικής λειτουργίας της μιμητικής παρουσίασης: η τραγωδία φανερώνει πράγματα, όπως αυτά είναι αναγκαίο ή εύλογο να συμβαίνουν στους ανθρώπους, που αντιστοιχούν δηλαδή σε καθολικές αλήθειες για την ανθρώπινη φύση. Η αναγκαιότητα που διέπει την ακολουθία των επί μέρους πράξεων στην τραγωδία διαφοροποιεί την δραματική ποίηση ως “φιλοσοφώτερη” από την ιστορία, που καταγράφει μεμονωμένα γεγονότα, όπως αυτά τυχαίνει να συμβούν.O Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την Ψυχή, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
testΦιλοσοφία του Δικαίου, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
Σχέση δικαίου-ηθικής-πολιτικής Υπάρχει η ισχύς του δικαίου ισορροπημένη μεταξύ της ηθικής και της πολιτικής; Σύνταγμα και κράτος δικαίουΑριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
-Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
-Φιλοσοφία του Δικαίου, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
Από την έννοια του θεσμού στην έννοια του νόμου Σχολή του Νομικού θετικισμού Το δίκαιο ως ΕπιστήμηΧρόνος και Αιωνιότητα στον Πλωτίνο, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
Εκτενής ανάλυση του 1ου και του 2ου κεφαλαίου της πραγματείας του Πλωτίνου Περί αἰώνος καί χρόνου (ΙΙΙ 7 [45] 1–2.) με σκοπό την ανίχνευση της φύσης της αἰωνιότητας.Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
Εισάγονται οι κανόνες ενός ιδεατού διαλόγου μιας ιδεώδους ομιλιακής κατάστασης.