Φιλοσοφία του Δικαίου, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
Ορισμός του δικαίου Επαναδιατύπωση ορισμού Σύγκριση μεταξύ των δύο ορισμών Ειδοποιός διαφορά του δικαίουΑρχαία Ελληνική Ηθική και Πολιτική Φιλοσοφία, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
Το εὖ ζῆν ως τρόπος του φαίρεσθαι, του έκφράζεσθαι, του αἰσθάνεσθαι, του συντονίζειν, του ἐπικοινωνείν.Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
-Έφαρμοσμένη Ηθική , Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
Αρχή της αυτονομίας Αρχή του αληθούς συμφέροντος Αρχή της ιερότητας της ζωήςΈφαρμοσμένη Ηθική , Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
1.Υποβοηθούμενη αυτοκτονία 2. ΕυθανασίαΑριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
-Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
-Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
-Έφαρμοσμένη Ηθική , Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
1. Η ποιότητα της ζωής κάποιου είναι κριτήριο για τη συνέχιση μιας ζωής; 2. Ζωή αξιοβίωτηΦιλοσοφία του Δικαίου, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
Ποια είναι η διαδικασία σύμφωνα με την οποία ένας δικαστής μπορεί να δικάσει Δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένας δικαστήςΑισθητική, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
α) Ανακεφαλαίωση προηγούμενου μαθήματος και μετάβαση στην διερεύνηση των όρων ενότητας του μύθου και τελειότητας της παριστώμενης πράξεως. β) Αναλύονται οι όροι (τυπικοί και περιεχομένου) που απαιτούνται για την επίτευξη του έργου της τραγικής μιμήσεως. Με αφετηρία την ανάλυση των όρων “τέλειον”, “έν”, “όλον”, “παν” σύμφωνα με το βιβλίο Δ' των Μετά τα Φυσικά, οι όροι αυτοί εξηγούνται στα συμφραζόμενα του Περί Ποιητικής ως τεχνικοί και τυπικοί όροι, βάσει των οποίων ο Αριστοτέλης ορίζει την τελειότητα της πράξης, που αποτελεί το αντικείμενο της μίμησης, από την μία πλευρά, και την ενότητα του μύθου, που αποτελεί την καθοριστική αρχή για την συγκρότηση του αντίστοιχου μιμήματος, από την άλλη πλευρά, ώστε να έχει καλώς η ποίησις. Στην συνέχεια διερευνάται, πώς εξασφαλίζεται επί του περιεχομένου η απαιτούμε η ενότητα του μύθου στην τραγωδία, πράγμα που στον Αριστοτέλη συσχετίζεται με την αναγκαιότητα ή το εύλογον της ακολουθίας των επί μέρους πράξεων των προσώπων. Το τελευταίο στοιχείο αποτελεί και την εγγύηση της γνωστικής λειτουργίας της μιμητικής παρουσίασης: η τραγωδία φανερώνει πράγματα, όπως αυτά είναι αναγκαίο ή εύλογο να συμβαίνουν στους ανθρώπους, που αντιστοιχούν δηλαδή σε καθολικές αλήθειες για την ανθρώπινη φύση. Η αναγκαιότητα που διέπει την ακολουθία των επί μέρους πράξεων στην τραγωδία διαφοροποιεί την δραματική ποίηση ως “φιλοσοφώτερη” από την ιστορία, που καταγράφει μεμονωμένα γεγονότα, όπως αυτά τυχαίνει να συμβούν.Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
-O Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την Ψυχή, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
testΑριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
-Φιλοσοφία του Δικαίου, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
Το δίκαιο και η φύση του Θετικιστικές σχολές δικαίου Το δίκαιο και η φύση τουΦιλοσοφία του Δικαίου, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
Σχέση δικαίου-ηθικής-πολιτικής Υπάρχει η ισχύς του δικαίου ισορροπημένη μεταξύ της ηθικής και της πολιτικής; Σύνταγμα και κράτος δικαίουΑριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
-Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
Εισάγονται οι κανόνες ενός ιδεατού διαλόγου μιας ιδεώδους ομιλιακής κατάστασης.Έφαρμοσμένη Ηθική , Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
Συνεχίζεται η μελέτη των προηγούμενων βιοτικών παραδειγμάτων (Διάλεξη 2, Part A)Αισθητική, Τμήμα Τμήμα Φιλοσοφίας
α) Ανακεφαλαίωση του προηγουμένου μαθήματος και μετάβαση στο παράδειγμα της τραγωδίας. β) Εκείνο που ενδιαφέρει στο πλαίσιο του μαθήματος αυτού είναι η θεωρία της μίμησης όσον αφορά στην ποίηση γενικά [και τα έργα των μιμητικών επιτηδευμάτων, ακόμη γενικότερα]. Για τον σκοπό αυτόν γίνεται κατά αρχάς μια συστηματική επανάληψη της διαίρεσης των τεχνών βάσει των τριών καθοριστικών κριτηρίων του ποιού τους: των μέσων, των τρόπων και των θεμάτων/αντικειμενων της μίμησης. Στην συνέχεια εξετάζεται η ποιητική τέχνη της τραγωδίας ως μια συγκεκριμένη και συστηματική εφαρμογή αυτής της μεθόδου προσδιορισμού των ειδοποιών χαρακτηριστικών της. Αναλύεται ο ορισμός της τραγωδίας με γνώμωνα τα τρία αυτά καθοριστικά χαρακτηριστικά. Αναδεικνύεται ο καθοριστικός ρόλος του μύθου για την συγκρότηση της μίμησης που θα επιτρέψει στην τραγική ποίηση να συγκροτήσει κατάλληλα το “μίμημα”, ώστε να επιτελέσει το έργο της. Αναδεικνύεται το αίτημα της ενότητας του μύθου ως αναγκαία και ικανή προϋπόθεση για την φανέρωση μιας τελείας πράξης, ως αντικειμένου της δραματικής μίμησης.