Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, Τμήμα Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Κοινωνιογνωστικές Θεωρίες - Κοινωνικοπολιτικές ΘεωρίεςΤεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, Τμήμα Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Σκοποί Ενότητας: α)Εισαγωγή στο μάθημα «Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση» β)Δομής του Μαθήματος γ)Διδακτικό Συμβόλαιο Αντικείμενο του μαθήματος ΤΠΕ στην Εκπαίδευση δ)Σκοπός του μαθήματος ΤΠΕ στην ΕκπαίδευσηΑρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στην τρίτη διάλεξη οι φοιτητές έρχονται σε επαφή με το αρχαίο κείμενο του πλατωνικού διαλόγου Χαρμίδης. Πιο συγκεκριμένα, αναλύεται ο πρόλογος (153a-154c), ο οποίος προσεγγίζεται μεταφραστικά, ερμηνευτικά, υφολογικά.Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στην τέταρτη διάλεξη εξετάζεται η συνέχεια του προλόγου (154d-156d6). Πιο συγκεκριμένα, θα αναλυθεί ο διάλογος ανάμεσα στον Σωκράτη, τον Κριτία και τον Χαιρεφώντα. Κεντρικό σημείο του διαλόγου είναι το θεατρικό αυτοσχέδιο του Κριτία με τίτλο: «Ο Σωκράτης γιατρός».Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στο πρώτο μέρος της πέμπτης διάλεξης εξετάζεται, μέσω της εκ του σύνεγγυς ανάγνωση του αρχαίου κειμένου, το εγκώμιο στον Χαρμίδη. Στο δεύτερος μέρος προσεγγίζεται η έννοια της σωφροσύνης, μέσω της διατύπωσης του πρώτου ορισμού (ἡσυχιότης τις) και της ανασκευή της.Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στο πρώτο μέρος της έκτης διάλεξης (160d-162b) παρουσιάζεται ο δεύτερος και ο τρίτος ορισμός της σωφροσύνης. Μέσα από την ανάλυση του αρχαίου κειμένου οι φοιτητές θα κατανοήσουν την επιχειρηματολογία πάνω στην οποία στηρίζεται η ανασκευή των ορισμών. Στο δεύτερο μέρος της διάλεξης (161d10-162a2) οι φοιτητές θα έρθουν σε επαφή με την πρώτη ουτοπία: την κοινωνία αυτάρκων παραγωγών.Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στην έβδομη διάλεξη εξετάζεται το πρώτο ιντερλούδιο (162c-d). Οι φοιτητές αρχικά θα παρακολουθήσουν τη θυμωμένη αντίδραση του Κριτία απέναντι στον Χαρμίδη, την αναδιατύπωση του τρίτου ορισμού της σωφροσύνης, αλλά και την προσπάθεια ανασκευής του.Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στην ένατη ενότητα αναλύεται η έννοια της αυτοαναφορικότητας και παρουσιάζεται ο πέμπτος ορισμός της σωφροσύνης.Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στο πρώτο μέρος της δέκατης διάλεξη αναλύεται το δεύτερο ιντερλούδιο στο οποίο παρουσιάζεται η "απορία' του Κριτία. Στο δεύτερο μέρος του μαθήματος εξετάζεται η χρησιμότητα της σωφροσύνης και η δεύτερη ουτοπία.Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στην ενδέκατη διάλεξη αναλύεται το τρίτο επεισόδιο (172b-173a). Αρχικά επισημαίνονται κάποια μεθοδολογικά σφάλματα και στη συνέχεια παρουσιάζεται το τρίτο ιντερλούδιο με θέμα το όνειρο του Σωκράτους.Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στη δωδέκατη ενότητα αναλύεται ο έκτος ορισμός της σωφροσύνης και επιχειρείται η προσέγγιση της ανασκευής του.Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στο πρώτο μέρος της τελευταίας διάλεξης αναλύεται ο τελευταίος μονόλογος του Σωκράτους. Στο δεύτερο μέρος του μαθήματος παρουσιάζεται ο επίλογος του διαλόγου.Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στην όγδοη διάλεξη αναλύεται η ρήση του Κριτία και παρουσιάζεται ο τέταρτος ορισμός της σωφροσύνης "τὸ γιγνώσκειν αὐτὸν ἑαυτόν".Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, Τμήμα Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Σκοποί Ενότητας: α)Εισαγωγή στο μάθημα «Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση» β)Δομής του Μαθήματος γ)Διδακτικό Συμβόλαιο Αντικείμενο του μαθήματος ΤΠΕ στην Εκπαίδευση δ)Σκοπός του μαθήματος ΤΠΕ στην ΕκπαίδευσηΕισαγωγή στην αρχαιολογία του αρχαίου θεάτρου, Τμήμα Τμήμα Θεατρικών Σπουδών
testΕίδη και Μορφές του Μουσικού Θεάτρου από το 1600 ἐως τον 20ο αιώνα, Τμήμα Τμήμα Θεατρικών Σπουδών
Το μάθημα επιδιώκει αφενός να εισάγει τους φοιτητές στο μουσικό θέατρο και πιο συγκεκριμένα στη βασικότερη μορφή του μουσικού θεάτρου, την όπερα, και αφετέρου να παρουσιάσει τις περιόδους, την εξέλιξη, τα είδη, τις σημαντικότερες μορφές της και τους αντιπροσωπευτικότερους συνθέτες της.Είδη και Μορφές του Μουσικού Θεάτρου από το 1600 ἐως τον 20ο αιώνα, Τμήμα Τμήμα Θεατρικών Σπουδών
Η δεύτερη ενότητα πραγματεύεται το μουσικό είδος της όπερας, έτσι όπως εμφανίζεται κατά τον 17ο και 18ο αιώνα. Πιο συγκεκριμένα θα παρουσιαστούν τα χαρακτηριστικά, αλλά και οι αντιπροσωπευτικότεροι συνθέτες της όπερας στη Γαλλία, στην Αγγλία και στη Γερμανία. Επίσης θα αναλυθεί το είδος της opera seria (σοβαρής όπερας).Είδη και Μορφές του Μουσικού Θεάτρου από το 1600 ἐως τον 20ο αιώνα, Τμήμα Τμήμα Θεατρικών Σπουδών
Στην τρίτη ενότητα επιδιώκεται η εξοικείωση των φοιτητών με την κωμική όπερα και τα είδη της (Opera buffa, Intermezzo, Opera comique, Ballad opera, Singspiel). Θα προσεγγιστεί το είδος της κωμικής όπερας, όπως αναπτύχθηκε στην Ιταλία, Γαλλία, Αγγλία και Γερμανία. Επίσης θα παρουσιαστούν δυο αντιπροσωπευτικοί εκπρόσωποι της όπερας: ο Joseph Haydn και ο Βόλφγκαγκ Αμαντέους Μότσαρτ.Είδη και Μορφές του Μουσικού Θεάτρου από το 1600 ἐως τον 20ο αιώνα, Τμήμα Τμήμα Θεατρικών Σπουδών
Στην τέταρτη ενότητα οι φοιτητές θα έρθουν αρχικά σε επαφή με έναν από τους σημαντικότερους συνθέτες στην ιστορία της όπερας, τον Christoph Willibald Gluck και το έργο του. Στη συνέχεια του μαθήματος θα γίνει μια σύντομη αναφορά στα χαρακτηριστικά και στους βασικούς εκπροσώπους της ιταλικής όπερας του 19ου αιώνα. Το μάθημα θα ολοκληρωθεί με το έργο του Gioacchino Rossini, που κυριαρχεί στην μουσική σκηνή τις πρώτες δεκαετίες του 19ου αιώνα.Είδη και Μορφές του Μουσικού Θεάτρου από το 1600 ἐως τον 20ο αιώνα, Τμήμα Τμήμα Θεατρικών Σπουδών
Στην πέμπτη ενότητα οι φοιτητές θα έρθουν σε επαφή με την ιταλική όπερα, όπως διαμορφώθηκε το 19ο αιώνα. Αρχικά θα παρουσιαστεί η ζωή και το έργο δυο αντιπροσωπευτικών συνθετών του belcanto, του Gaetano Donizetti και του Vincenzo Bellini.