Είδη και Μορφές του Μουσικού Θεάτρου από το 1600 ἐως τον 20ο αιώνα, Τμήμα Τμήμα Θεατρικών Σπουδών
Στην έκτη ενότητα επιδιώκεται η γνωριμία των φοιτητών με το ρεύμα του ρομαντισμού μέσα από δυο χαρακτηριστικά έργα: Lucia di Lamermoor του Gaetano Donizetti και I Puritani του Vincenzo Bellini. Στη συνέχεια του μαθήματος θα παρουσιαστεί η ζωή και το έργο του αντιπροσωπευτικότερου συνθέτη της εποχής, του Giuseppe Verdi. Το μάθημα θα ολοκληρωθεί με μια σύντομη αναφορά σε τρεις ακόμα σημαντικούς συνθέτες της εποχής: Amilcare Ponchielli, Pietro Mascagni, Alfredo Catalani, Ruggero Leoncavallo.Είδη και Μορφές του Μουσικού Θεάτρου από το 1600 ἐως τον 20ο αιώνα, Τμήμα Τμήμα Θεατρικών Σπουδών
Στην πέμπτη ενότητα οι φοιτητές θα έρθουν σε επαφή με την ιταλική όπερα, όπως διαμορφώθηκε το 19ο αιώνα. Αρχικά θα παρουσιαστεί η ζωή και το έργο δυο αντιπροσωπευτικών συνθετών του belcanto, του Gaetano Donizetti και του Vincenzo Bellini.Είδη και Μορφές του Μουσικού Θεάτρου από το 1600 ἐως τον 20ο αιώνα, Τμήμα Τμήμα Θεατρικών Σπουδών
Στην 9η ενότητα επιδιώκεται η εξοικείωση των φοιτητών με την όπερα, όπως διαμορφώθηκε στην υπόλοιπη Ευρώπη τον 19ο αιώνα. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στη Ρωσία, όπου παρατηρείται έντονη άνθηση της όπερας. Στη συνέχεια του μαθήματος οι φοιτητές θα παρακολουθήσουν την μετάβαση από την όπερα στην οπερέτα, η οποία δημιουργήθηκε ως αντίδραση στην υπερβολική σοβαρότητα της όπερας, και από την οπερέτα στο μιούζικαλ. Θα γίνει μια σύντομα αναφορά σε χαρακτηριστικούς συνθέτες οπερέτας στη Γαλλία, Αυστρία, Αμερική και Αγγλία. Το μάθημα θα ολοκληρωθεί με την παραγωγή όπερας και οπερέτας στην Ελλάδα μέσα από έργα ελλήνων συνθετών.Είδη και Μορφές του Μουσικού Θεάτρου από το 1600 ἐως τον 20ο αιώνα, Τμήμα Τμήμα Θεατρικών Σπουδών
Στο πρώτο μέρος της 8ης ενότητας επιχειρείται η εξοικείωση των φοιτητών με τη ιταλική και γαλλική οπερατική παράδοση του 19ου αιώνα. Πιο συγκεκριμένα, οι φοιτητές αρχικά θα παρακολουθήσουν αντιπροσωπευτικά δείγματα ιταλικής όπερας από το έργο του Giacomo Puccini και του Francesco Cilea, αλλά και της γαλλικής όπερας από το έργο του Leo Delibes, του Jacques Offenbach και του George Bizet. Στο δεύτερο μέρος του μαθήματος θα γίνει η θεωρητική προσέγγιση της γερμανικής οπερατικής παράδοσης του 19ου. Ειδικότερα θα γίνει μια σύντομη αναφορά στη ζωή και στο έργο του Ludwig van Beethoven, και του Karl Maria von Weber, ενώ θα αναλυθεί εκτενέστερα η ζωή και το έργο του Richard Wagner .Είδη και Μορφές του Μουσικού Θεάτρου από το 1600 ἐως τον 20ο αιώνα, Τμήμα Τμήμα Θεατρικών Σπουδών
Στην τέταρτη ενότητα οι φοιτητές θα έρθουν αρχικά σε επαφή με έναν από τους σημαντικότερους συνθέτες στην ιστορία της όπερας, τον Christoph Willibald Gluck και το έργο του. Στη συνέχεια του μαθήματος θα γίνει μια σύντομη αναφορά στα χαρακτηριστικά και στους βασικούς εκπροσώπους της ιταλικής όπερας του 19ου αιώνα. Το μάθημα θα ολοκληρωθεί με το έργο του Gioacchino Rossini, που κυριαρχεί στην μουσική σκηνή τις πρώτες δεκαετίες του 19ου αιώνα.Είδη και Μορφές του Μουσικού Θεάτρου από το 1600 ἐως τον 20ο αιώνα, Τμήμα Τμήμα Θεατρικών Σπουδών
Στην τελευταία ενότητα του μαθήματος εξετάζεται η πορεία της όπερας στην Ευρώπη και στην Αμερική, όπως διαμορφώθηκε τον 20ο αιώνα. Η διαδρομή θα ξεκινήσει από τη Γερμανία και θα καταλήξει στη Ρουμανία, με ενδιάμεσους σταθμούς την Αυστρία, Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία, Αγγλία, Ουγγαρία, Τσεχοσλοβακία-Τσεχία και Πολωνία. Θα ακολουθήσει η ιστορική διαδρομή της όπερας στην Αμερική του 20ου αιώνα με αναφορές σε αντιπροσωπευτικούς συνθέτες. Το μάθημα θα ολοκληρωθεί με την παρακολούθηση και το σχολιασμό σκηνικών δρωμένων σε ροκ συναυλία.Είδη και Μορφές του Μουσικού Θεάτρου από το 1600 ἐως τον 20ο αιώνα, Τμήμα Τμήμα Θεατρικών Σπουδών
Στην 7η ενότητα ολοκληρώνεται η προσπάθεια προσέγγισης της ιταλικής οπερατικής παράδοσης. Αρχικά, οι φοιτητές θα παρακολουθήσουν αποσπάσματα από όπερες του Giuseppe Verdi. Θα ακολουθήσει εκτενής ανάλυση της ζωής και του έργου του Giacomo Puccini. Η ενότητα αυτή ολοκληρώνεται με μια σύντομη εισαγωγή στην γαλλική οπερατική παράδοση και στους αντιπροσωπευτικότερους συνθέτες της.Είδη και Μορφές του Μουσικού Θεάτρου από το 1600 ἐως τον 20ο αιώνα, Τμήμα Τμήμα Θεατρικών Σπουδών
Στην τρίτη ενότητα επιδιώκεται η εξοικείωση των φοιτητών με την κωμική όπερα και τα είδη της (Opera buffa, Intermezzo, Opera comique, Ballad opera, Singspiel). Θα προσεγγιστεί το είδος της κωμικής όπερας, όπως αναπτύχθηκε στην Ιταλία, Γαλλία, Αγγλία και Γερμανία. Επίσης θα παρουσιαστούν δυο αντιπροσωπευτικοί εκπρόσωποι της όπερας: ο Joseph Haydn και ο Βόλφγκαγκ Αμαντέους Μότσαρτ.Είδη και Μορφές του Μουσικού Θεάτρου από το 1600 ἐως τον 20ο αιώνα, Τμήμα Τμήμα Θεατρικών Σπουδών
Η δεύτερη ενότητα πραγματεύεται το μουσικό είδος της όπερας, έτσι όπως εμφανίζεται κατά τον 17ο και 18ο αιώνα. Πιο συγκεκριμένα θα παρουσιαστούν τα χαρακτηριστικά, αλλά και οι αντιπροσωπευτικότεροι συνθέτες της όπερας στη Γαλλία, στην Αγγλία και στη Γερμανία. Επίσης θα αναλυθεί το είδος της opera seria (σοβαρής όπερας).Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Η ενότητα μελετά τους στίχους 1121-1230 με έμφαση στην ερμηνευτική προσέγγιση, ενώ παρουσιάζεται το περιεχόμενο των ευριπίδειων τραγωδιών Βάκχαι και Ρῆσος και του σατυρικού δράματος Κύκλωψ.Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Εξετάζονται από την άποψη της γραμματικής και του συντακτικού οι στίχοι 627-662 της ΜήδειαςΑρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Η ενότητα παρουσιάζει το περιεχόμενο των ευριπίδειων τραγωδιών Ὀρέστης και Ἰφιγένεια ἐν Αὐλίδι.Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Η ενότητα μελετά τους στίχους 976-1080 με έμφαση στην ερμηνευτική προσέγγιση, ενώ παρουσιάζεται το περιεχόμενο των ευριπίδειων τραγωδιών Τρωάδες και Ἑλένη.Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Η ενότητα μελετά τους στίχους 1081-1120 με έμφαση στην ερμηνευτική προσέγγιση, ενώ παρουσιάζεται το περιεχόμενο των ευριπίδειων τραγωδιών Ἰφιγένεια ἐν Ταύροις και Φοίνισσαι.