Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Με την εισαγωγική διάλεξη (πρώτο μέρος) επιδιώκεται η εξοικείωση των φοιτητών με την εικόνα του Πλάτωνος στις εικαστικές τέχνες.Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Με την εισαγωγική διάλεξη (δεύτερο μέρος) αναδεικνύεται η προσέγγιση των πλατωνικών διαλόγων ως κειμένων μυθοπλασίας και εξετάζεται η χρονολόγηση, η ταξινόμηση και γνησιότητά τους. Παράλληλα γίνεται εισαγωγή στον Χαρμίδη, στην οποία παρουσιάζονται τα πρόσωπα, η πλοκή, ο τόπος, ο χρόνος και η πολυπρισματική ερμηνευτική του διαλόγου.Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στην τρίτη διάλεξη οι φοιτητές έρχονται σε επαφή με το αρχαίο κείμενο του πλατωνικού διαλόγου Χαρμίδης. Πιο συγκεκριμένα, αναλύεται ο πρόλογος (153a-154c), ο οποίος προσεγγίζεται μεταφραστικά, ερμηνευτικά, υφολογικά.Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στην τέταρτη διάλεξη εξετάζεται η συνέχεια του προλόγου (154d-156d6). Πιο συγκεκριμένα, θα αναλυθεί ο διάλογος ανάμεσα στον Σωκράτη, τον Κριτία και τον Χαιρεφώντα. Κεντρικό σημείο του διαλόγου είναι το θεατρικό αυτοσχέδιο του Κριτία με τίτλο: «Ο Σωκράτης γιατρός».Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στο πρώτο μέρος της πέμπτης διάλεξης εξετάζεται, μέσω της εκ του σύνεγγυς ανάγνωση του αρχαίου κειμένου, το εγκώμιο στον Χαρμίδη. Στο δεύτερος μέρος προσεγγίζεται η έννοια της σωφροσύνης, μέσω της διατύπωσης του πρώτου ορισμού (ἡσυχιότης τις) και της ανασκευή της.Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στο πρώτο μέρος της έκτης διάλεξης (160d-162b) παρουσιάζεται ο δεύτερος και ο τρίτος ορισμός της σωφροσύνης. Μέσα από την ανάλυση του αρχαίου κειμένου οι φοιτητές θα κατανοήσουν την επιχειρηματολογία πάνω στην οποία στηρίζεται η ανασκευή των ορισμών. Στο δεύτερο μέρος της διάλεξης (161d10-162a2) οι φοιτητές θα έρθουν σε επαφή με την πρώτη ουτοπία: την κοινωνία αυτάρκων παραγωγών.Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στην έβδομη διάλεξη εξετάζεται το πρώτο ιντερλούδιο (162c-d). Οι φοιτητές αρχικά θα παρακολουθήσουν τη θυμωμένη αντίδραση του Κριτία απέναντι στον Χαρμίδη, την αναδιατύπωση του τρίτου ορισμού της σωφροσύνης, αλλά και την προσπάθεια ανασκευής του.Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στην ένατη ενότητα αναλύεται η έννοια της αυτοαναφορικότητας και παρουσιάζεται ο πέμπτος ορισμός της σωφροσύνης.Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στο πρώτο μέρος της δέκατης διάλεξη αναλύεται το δεύτερο ιντερλούδιο στο οποίο παρουσιάζεται η "απορία' του Κριτία. Στο δεύτερο μέρος του μαθήματος εξετάζεται η χρησιμότητα της σωφροσύνης και η δεύτερη ουτοπία.Αρχαία Ελληνική Ιστοριογραφία: Ηρόδοτος, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Η δέκατη διάλεξη πραγματεύεται την απόβαση στον Μαραθώνα. Επίσης, αναλύεται ενδελεχώ το σχέδιο του Μιλτιάδη και παρουσιάζεται η διχογνωμία των Αθηναίων στρατηγών.Βυζαντινή Ιστορία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στη δέκατη διάλεξη παρουσιάζονται σημαντικά ιστορικά πρόσωπα του δεκάτου αιώνα: Λέων Ϛ’ Σοφός (886-912) - Αλέξανδρος Α’ (912-913) – Κων/νος Ζ’ Πορφυρογέννητος 913-959 (Ρωμανός Α’ Λεκαπηνός 920-944).Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στην ενδέκατη διάλεξη αναλύεται το τρίτο επεισόδιο (172b-173a). Αρχικά επισημαίνονται κάποια μεθοδολογικά σφάλματα και στη συνέχεια παρουσιάζεται το τρίτο ιντερλούδιο με θέμα το όνειρο του Σωκράτους.Αρχαία Ελληνική Ιστοριογραφία: Ηρόδοτος, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Η ενδέκατη διάλεξη πραγματεύεται τη Μάχη του Μαραθώνα.Βυζαντινή Ιστορία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στην ενδέκατη διάλεξη παρουσιάζεται η ζωή και η δράση σημαντικών ιστορικών προσώπων του 10ου αιώνα (μέρος β'): Ρωμανός Β’ (959-963) – Νικηφόρος Φωκάς (963-969) - Ιωάννης Τσιμισκής (969-976).Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στη δωδέκατη ενότητα αναλύεται ο έκτος ορισμός της σωφροσύνης και επιχειρείται η προσέγγιση της ανασκευής του.Αρχαία Ελληνική Ιστοριογραφία: Ηρόδοτος, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Η δωδέκατη διάλεξη πραγματεύεται τα γεγονότα της Γ' Περσικής Εκστρατείας. Πιο συγκεκριμένα, παρουσιάζονται οι δυνάμεις των εμπολέμων και οι επιχειρήσεις ψυχολογικού πολέμου στις Θερμοπύλες.Βυζαντινή Ιστορία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Η 12η διάλεξη του μαθήματος επικεντρώνεται στο πρώτο μισό του 11ου αιώνα. Πιο συγκεκριμένα, παρουσιάζεται η ζωή και η δράση σημαντικών προσώπων της εποχής: Βασίλειος Β’ Βουλγαροκτόνος (976-1025) – Κων/νος Η’ (1025-1028) - Ρωμανὸς Γ’ Αργυρός (1028-1034) - Μιχαὴλ Δ’ Παφλαγών (1034-1041) - Μιχαήλ Ε’ Καλαφάτης (1041-1042) - Ζωή Πορφυρογέννητος (1042) – Κων/νος Θ’ Μονομάχος (1042-1055).Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στο πρώτο μέρος της τελευταίας διάλεξης αναλύεται ο τελευταίος μονόλογος του Σωκράτους. Στο δεύτερο μέρος του μαθήματος παρουσιάζεται ο επίλογος του διαλόγου.Αρχαία Ελληνική Ιστοριογραφία: Ηρόδοτος, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στην δέκατη τρίτη διάλεξη περιγράφεται η πρώτη και δεύτερη ημέρα της μάχης των Θερμοπυλών. Επίσης, σχολιάζεται η αποτυχία του Ξέρξη, ο Εφιάλτης και η Ανοπαία ατραπός, όπως τα αφηγείται ο Ηρόδοτος.Βυζαντινή Ιστορία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Η δέκατη τρίτη διάλεξη πραγματεύεται τα ιστορικά γεγονότα του δευτέρου μισού του 11ου αιώνα. Αναλυτικότερα, στο πρώτος μέρος του μαθήματος παρουσιάζεται το τέλος της Μακεδονικής Δυναστείας: Θεοδώρα Πορφυρογέννητος (1055-1056) - Μιχαήλ Ϛ’ Στρατιωτικός (1056-1057). Στο δεύτερο μέρος εξετάζεται η Δυναστεία των Δουκών και Κομνηνών (1057-1185): Ισαάκιος Α΄ Κομνηνός (1057-1059) – Κων/νος Ι΄ Δούκας (1059-1067) - Ρωμανός Δ΄ Διογένης (1067-1071) - Μιχαήλ Ζ΄ Παραπινάκης (1071-1078) – Νικηφόρος Γ΄ Βοτανειάτης (1078-1081).