Βυζαντινή Ιστορία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Η δέκατη τέταρτη διάλεξη εστιάζει στα ιστορικά γεγονότα του πρώτου μισού του 12ου αιώνα: Αλέξιος Α’ Κομνηνός (1081-1118) - Ιωάννης Β’ Κομνηνός (1118-1143) - Μανουήλ Α’ Κομνηνός (1143-1180) - Αλέξιος Β’ Κομνηνός (1180-1183) - Ανδρόνικος Α’ Κομνηνός (1183-1185).Αρχαία Ελληνική Ιστοριογραφία: Ηρόδοτος, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Η τελευταία διάλεξη πραγματεύεται την τρίτη ημέρα της μάχης των Θερμοπυλών. Το μάθημα ολοκληρώνεται με την "ἐπὶ θανάτῳ ἔξοδον".Βυζαντινή Ιστορία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Η δέκατη τρίτη διάλεξη πραγματεύεται τα ιστορικά γεγονότα του δευτέρου μισού του 11ου αιώνα. Αναλυτικότερα, στο πρώτος μέρος του μαθήματος παρουσιάζεται το τέλος της Μακεδονικής Δυναστείας: Θεοδώρα Πορφυρογέννητος (1055-1056) - Μιχαήλ Ϛ’ Στρατιωτικός (1056-1057). Στο δεύτερο μέρος εξετάζεται η Δυναστεία των Δουκών και Κομνηνών (1057-1185): Ισαάκιος Α΄ Κομνηνός (1057-1059) – Κων/νος Ι΄ Δούκας (1059-1067) - Ρωμανός Δ΄ Διογένης (1067-1071) - Μιχαήλ Ζ΄ Παραπινάκης (1071-1078) – Νικηφόρος Γ΄ Βοτανειάτης (1078-1081).Αρχαία Ελληνική Ιστοριογραφία: Ηρόδοτος, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στην δέκατη τρίτη διάλεξη περιγράφεται η πρώτη και δεύτερη ημέρα της μάχης των Θερμοπυλών. Επίσης, σχολιάζεται η αποτυχία του Ξέρξη, ο Εφιάλτης και η Ανοπαία ατραπός, όπως τα αφηγείται ο Ηρόδοτος.Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στο πρώτο μέρος της τελευταίας διάλεξης αναλύεται ο τελευταίος μονόλογος του Σωκράτους. Στο δεύτερο μέρος του μαθήματος παρουσιάζεται ο επίλογος του διαλόγου.Βυζαντινή Ιστορία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Η 12η διάλεξη του μαθήματος επικεντρώνεται στο πρώτο μισό του 11ου αιώνα. Πιο συγκεκριμένα, παρουσιάζεται η ζωή και η δράση σημαντικών προσώπων της εποχής: Βασίλειος Β’ Βουλγαροκτόνος (976-1025) – Κων/νος Η’ (1025-1028) - Ρωμανὸς Γ’ Αργυρός (1028-1034) - Μιχαὴλ Δ’ Παφλαγών (1034-1041) - Μιχαήλ Ε’ Καλαφάτης (1041-1042) - Ζωή Πορφυρογέννητος (1042) – Κων/νος Θ’ Μονομάχος (1042-1055).Αρχαία Ελληνική Ιστοριογραφία: Ηρόδοτος, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Η δωδέκατη διάλεξη πραγματεύεται τα γεγονότα της Γ' Περσικής Εκστρατείας. Πιο συγκεκριμένα, παρουσιάζονται οι δυνάμεις των εμπολέμων και οι επιχειρήσεις ψυχολογικού πολέμου στις Θερμοπύλες.Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στη δωδέκατη ενότητα αναλύεται ο έκτος ορισμός της σωφροσύνης και επιχειρείται η προσέγγιση της ανασκευής του.Βυζαντινή Ιστορία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στην ενδέκατη διάλεξη παρουσιάζεται η ζωή και η δράση σημαντικών ιστορικών προσώπων του 10ου αιώνα (μέρος β'): Ρωμανός Β’ (959-963) – Νικηφόρος Φωκάς (963-969) - Ιωάννης Τσιμισκής (969-976).Αρχαία Ελληνική Ιστοριογραφία: Ηρόδοτος, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Η ενδέκατη διάλεξη πραγματεύεται τη Μάχη του Μαραθώνα.Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στην ενδέκατη διάλεξη αναλύεται το τρίτο επεισόδιο (172b-173a). Αρχικά επισημαίνονται κάποια μεθοδολογικά σφάλματα και στη συνέχεια παρουσιάζεται το τρίτο ιντερλούδιο με θέμα το όνειρο του Σωκράτους.Βυζαντινή Ιστορία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στη δέκατη διάλεξη παρουσιάζονται σημαντικά ιστορικά πρόσωπα του δεκάτου αιώνα: Λέων Ϛ’ Σοφός (886-912) - Αλέξανδρος Α’ (912-913) – Κων/νος Ζ’ Πορφυρογέννητος 913-959 (Ρωμανός Α’ Λεκαπηνός 920-944).Αρχαία Ελληνική Ιστοριογραφία: Ηρόδοτος, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Η δέκατη διάλεξη πραγματεύεται την απόβαση στον Μαραθώνα. Επίσης, αναλύεται ενδελεχώ το σχέδιο του Μιλτιάδη και παρουσιάζεται η διχογνωμία των Αθηναίων στρατηγών.Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στο πρώτο μέρος της δέκατης διάλεξη αναλύεται το δεύτερο ιντερλούδιο στο οποίο παρουσιάζεται η "απορία' του Κριτία. Στο δεύτερο μέρος του μαθήματος εξετάζεται η χρησιμότητα της σωφροσύνης και η δεύτερη ουτοπία.Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στην ένατη ενότητα αναλύεται η έννοια της αυτοαναφορικότητας και παρουσιάζεται ο πέμπτος ορισμός της σωφροσύνης.Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στην έβδομη διάλεξη εξετάζεται το πρώτο ιντερλούδιο (162c-d). Οι φοιτητές αρχικά θα παρακολουθήσουν τη θυμωμένη αντίδραση του Κριτία απέναντι στον Χαρμίδη, την αναδιατύπωση του τρίτου ορισμού της σωφροσύνης, αλλά και την προσπάθεια ανασκευής του.Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στο πρώτο μέρος της έκτης διάλεξης (160d-162b) παρουσιάζεται ο δεύτερος και ο τρίτος ορισμός της σωφροσύνης. Μέσα από την ανάλυση του αρχαίου κειμένου οι φοιτητές θα κατανοήσουν την επιχειρηματολογία πάνω στην οποία στηρίζεται η ανασκευή των ορισμών. Στο δεύτερο μέρος της διάλεξης (161d10-162a2) οι φοιτητές θα έρθουν σε επαφή με την πρώτη ουτοπία: την κοινωνία αυτάρκων παραγωγών.Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στο πρώτο μέρος της πέμπτης διάλεξης εξετάζεται, μέσω της εκ του σύνεγγυς ανάγνωση του αρχαίου κειμένου, το εγκώμιο στον Χαρμίδη. Στο δεύτερος μέρος προσεγγίζεται η έννοια της σωφροσύνης, μέσω της διατύπωσης του πρώτου ορισμού (ἡσυχιότης τις) και της ανασκευή της.Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στην τέταρτη διάλεξη εξετάζεται η συνέχεια του προλόγου (154d-156d6). Πιο συγκεκριμένα, θα αναλυθεί ο διάλογος ανάμεσα στον Σωκράτη, τον Κριτία και τον Χαιρεφώντα. Κεντρικό σημείο του διαλόγου είναι το θεατρικό αυτοσχέδιο του Κριτία με τίτλο: «Ο Σωκράτης γιατρός».Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στην τρίτη διάλεξη οι φοιτητές έρχονται σε επαφή με το αρχαίο κείμενο του πλατωνικού διαλόγου Χαρμίδης. Πιο συγκεκριμένα, αναλύεται ο πρόλογος (153a-154c), ο οποίος προσεγγίζεται μεταφραστικά, ερμηνευτικά, υφολογικά.