Βρέθηκαν 36 αποτελέσματα   RSS     Μανουηλίδου Χριστίνα [X]   Αφαίρεση Όλων [X]

 

[Play] Αφασίες I  / Διάλεξη 2 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Νευρογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η δεύτερη και τρίτη ενότητα έχει ως αντικείμενο την παρουσίαση των αφασιών, των επίκτητων δηλαδή γλωσσικών διαταραχών λόγω εστιακής εγκεφαλικής βλάβης. Συγκεκριμένα, θα γίνει αναλυτική περιγραφή όλων των τύπων αφασίας δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στον τρόπο διάγνωσης, τα συμπτώματα και τη θεραπεία τους. Τέλος, θα συζητηθούν παραδείγματα από κάθε τύπο αφασίας.
Εξάμηνο: 1o 2013-10-28 01:01:53 255

Γλωσσική Κατάκτηση, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η δεύτερη διάλεξη έχει ως στόχο την επαφή των φοιτητών με τη γνωστική/ψυχολογική θεώρηση της γλωσσικής ανάπτυξης καθώς και με τη μεθοδολογία της έρευνας για τη γλωσσική κατάκτηση. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στα 4 στάδια γνωστικής ανάπτυξης του ατόμου σύμφωνα με τον Piaget και στη διαφοροποίησή του με τον Chomsky για τον μηχανισμό κατάκτησης της γλώσσας. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση των πειραματικών μεθόδων που χρησιμοποιούνται για τη συλλογή δεδομένων και την παρατήρηση του αυθόρμητου παιδικού λόγου. Τέλος, θα παρουσιαστει η βάση γλωσσικών δεδομένων Childes.
Εξάμηνο: 8o 2014-02-28 00:59:44 258
[Play] Νευροαπεικονιστικές Μέθοδοι και Τεχνικές ΙI  / Διάλεξη 6 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Νευρογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η έκτη διάλεξη έχει ως αντικείμενο την παρουσίαση των αιμοδυναμικών τεχνικών νευροαπεικόνισης PET (Τομογραφία εκπομπής ποζιτρονίων) και fMRI (Μαγνητική απεικόνιση). Πιο συγκεκριμένα, θα γίνει αναφορά στον τρόπο χρήσης αυτών των μεθόδων (πώς λειτουργούν, τί μετράμε) και στους λόγους για τους οποίους είναι σημαντική η χρήση νευροαπεικονιστικών τεχνικών στη γλωσσολογία. Επιπλέον, θα παρουσιαστεί το TMS (Transcranial Magnetic Stimulation) το οποίο δείχνει τη συμβολή μίας αποκλειστικά εγκεφαλικής περιοχής σε κάποια νοητική διεργασία. Τέλος, θα συζητηθούν τα μέχρι τώρα γλωσσολογικά ευρήματατα μέσω της χρήσης αυτών των τεχνικών συνοψίζοντας τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους.
Εξάμηνο: 1o 2013-11-12 00:57:47 264
[Play] Κατάκτηση Σύνταξης 1: εισαγωγή  / Διάλεξη 7 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Γλωσσική Κατάκτηση, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η έβδομη διάλεξη έχει ως στόχο την επαφή των φοιτητών με την κατάκτηση του συντακτικού τομέα στον παιδικό λόγο. Αρχικά θα γίνει μία εισαγωγή σε βασικούς συντακτικούς όρους και στη συνέχεια θα παρουσιαστούν τα στάδια μορφοσυντακτικής ανάπτυξης. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην υπόθεση ωρίμανσης της γλωσσικής ικανότητας η οποία προσπαθεί να εξηγήσει πώς επιτυγχάνεται η μετάβαση από το κατώτερο στάδιο γλωσσικής ανάπτυξης στο ανώτερο. Τέλος, θα συζητηθούν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της παραπάνω υπόθεσης παρουσιάζοντας παραδείγματα διαγλωσσικών ερευνών.
Εξάμηνο: 8o 2015-03-27 01:55:54 276
[Play] Κατάκτηση λεξιλογίου-Ρήματα_partA  / Διάλεξη 5 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Γλωσσική Κατάκτηση, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η πέμπτη διάλεξη έχει ως στόχο την επαφή των φοιτητών με την κατάκτηση του λεξιλογίου και συγκεκριμένα των ρημάτων στον παιδικό λόγο . Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στις δυσκολίες που εμφανίζει η κατάκτηση των ρημάτων. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση πειραμάτων που καταδεικνύουν την αντιστοιχία που υπάρχει ανάμεσα στη σύνταξη και στη σημασία των ρημάτων. Τέλος, θα συζητηθεί η κατάκτηση τωνσημασιολογικών και των συντακτικών ρόλων.
Εξάμηνο: 8o 2014-03-17 00:15:15 280
[Play] Νοητικές διεργασίες  / Διάλεξη 2 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Ψυχογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η δεύτερη διάλεξη έχει ως στόχο την επαφή των φοιτητών με το ανθρώπινο σύστημα επεξεργασίας πληροφοριών. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στο σύστημα της μνήμης, εστιάζοντας τόσο στη βραχυπρόθεσμη μνήμη (μνήμη εργασίας) όσο και στην μακροπρόθεσμη μνήμη. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση διαφορετικών ειδών επεξεργασίας της γλώσσας (πχ. σειριακή-παράλληλη επεξεργασία, bottom up-top down, αυτόματη-ελεγχόμενη). Τέλος, θα δοθούν παραδείγματα και θα συζητηθούν πειράματα προκειμένου να γίνει κατανοητό πώς λειτουργεί το κάθε είδος επεξεργασίας.
Εξάμηνο: 5o 2014-03-12 01:52:38 281

Νευρογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η δέκατη διάλεξη ασχολείται με την Πρωτοπαθή Προοδευτική Αφασία, τη Σημασιολογική Άνοια και γενικότερα με τη σχέση μνήμης και άνοιας. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται αναφορά στα γλωσσικά συμπτώματα της Πρωτοπαθούς Προοδυτικής Αφασίας, εξετάζοντας δείγματα λόγου από ασθενείς. Επιπλέον, συζητούνται τα αποτελέσματα άρθρων που έχουν μελετήσει τη συγκεκριμένη ασθένεια. Τέλος, γίνεται αναφορά στη σχέση μνήμης και γλώσσας. Ειδικότερα, περιγράφεται το ανθρώπινο σύστημα μνήμης και το πως μπορεί να σχετίζεται με τη γλώσσα καθώς και ποιος είναι ο ρόλος της μνήμης στην άνοια.
Εξάμηνο: 1o 2013-12-10 01:50:41 282
[Play] Νοητικό λεξικό  / Διάλεξη 5 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Ψυχογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η πέμπτη διάλεξη έχει ως στόχο την εξοικείωση των φοιτητών με το νοητικό λεξικό. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στον όρο «λέξη». Θα ασχοληθούμε με το τί συμπεριλαμβάνει η γνώση μιας λέξης (μορφοφωνολογικές, συντακτικές, σημασιολογικές, ορθογραφικές πληροφορίες) και θα συζητηθεί ο τρόπος οργάνωσης του νοητικού λεξικού. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στον τρόπο ανάκλησης των λέξεων από το νοητικό λεξικό (λεξική πρόσβαση). Τέλος, θα παρουσιαστούν πειραματικές τεχνικές οι οποίες στοχεύουν στην κατανόηση της οργάνωσης του νοητικού λεξικού και στον τρόπο ανάκλησης λέξεων από αυτό.
Εξάμηνο: 5o 2014-04-02 01:58:15 283
[Play] Κατάκτηση Λεξικού_partA  / Διάλεξη 4 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Γλωσσική Κατάκτηση, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η τέταρτη διάλεξη έχει ως στόχο την επαφή των φοιτητών με την κατάκτηση του λεξιλογίου στον παιδικό λόγο. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στις φάσεις κατάκτησης του λεξιλογίου παρουσιάζοντας πειραματικές έρευνες. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση των πληροφοριών που χρησιμοποιούν τα βρέφη κατά την αναζήτηση λέξεων καθώς και στον ιδιαίτερο ρόλο της προσωδίας. Τέλος, θα συζητηθεί η διαδικασία έκρηξης του λεξιλογίου την οποία υφίστανται όλα τα βρέφη με φυσιολογική γλωσσική ανάπτυξη.
Εξάμηνο: 8o 2014-03-14 00:25:38 289
[Play] Αφασία τύπου Broca/Αγραμματισμός  / Διάλεξη 4 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Νευρογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η τέταρτη διάλεξη εστιάζει στην περιγραφή της αφασίας τύπου Broca, η οποία έχει ως κύριο χαρακτηριστικό της τον αγραμματισμό. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στους λόγους εμφάνισής της, στις εγκεφαλικές περιοχές που υφίστανται τη βλάβη καθώς και στα συμπτώματα που παρουσιάζει. Τέλος, θα συζητηθούν έρευνες οι οποίες έχουν ασχοληθεί με τα γλωσσικά ελλείμματα που εμφανίζονται στη συγκεκριμένη αφασία (ελλείμματα τόσο στην παραγωγή όσο και στην κατανόηση γλώσσας).
Εξάμηνο: 1o 2013-11-01 01:24:43 293
[Play] Αναπτυξιακές Γλωσσικές Διαταραχές: Δυσλεξία  / Διάλεξη 11 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Νευρογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η ενδέκατη ενότητα αναφέρεται στις αναπτυξιακές γλωσσικές διαταραχές και συγκεκριμένα στη δυσλεξία. Αναλυτικότερα, δίνεται ο ορισμός της διαταταχής αυτής και αναλύονται τα συμπτώματα που εμφανίζει. Τέλος, συζητώνται έρευνες που έχουν ασχοληθεί με την εγκεφαλική δραστηριότητα ατόμων με δυσλεξία και προτείνονται τρόποι θεραπείας.
Εξάμηνο: 1o 2013-12-18 01:37:26 311
[Play] Το δεξί ημισφαίριο  / Διάλεξη 7 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Νευρογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η έβδομη ενότητα πραγματεύεται ζητήματα που σχετίζονται με τις γλωσσικές λειτουργίες του δεξιού ημισφαιρίου. Πιο συγκεκριμένα, θα γίνει αναφορά σε έρευνες οι οποίες εξετάζουν το κατά πόσο υπάρχει εξειδίκευση των δύο ημισφαιρίων ως προς τη γλώσσα εστιάζοντας στα αποτελέσματα που προέκυψαν. Τέλος, θα συζητηθούν οι διαταραχές που εμφανίζονται από βλάβη στο δεξί ημισφαίριο (γλωσσικές και μη) καθώς και κάποιοι τρόποι αποκατάστασής τους.
Εξάμηνο: 1o 2013-11-20 01:49:42 316
[Play] Αντίληψη προφορικού λόγου  / Διάλεξη 3 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Ψυχογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η τρίτη διάλεξη έχει ως στόχο την εξοικείωση των φοιτητών με το ζήτημα της αντίληψης του προφορικού λόγου. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στην προσωδία η οποία κατέχει καίριο ρόλο στον τρόπο επεξεργασίας του προφορικού λόγου. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση και ανάλυση των θεωριών που έχουν προταθεί για την αντίληψη του λόγου (ακουστική θεωρία, κινητική θεωρία). Τέλος, θα δοθούν παραδείγματα και από άλλους παράγοντες που μπορούν να επηρεάσου την αντίληψη του λόγου όπως τα συμφραζόμενα, η κακή προφορά κ.α.
Εξάμηνο: 5o 2014-03-19 00:25:29 319
[Play] Εισαγωγή στη Νευρογλωσσολογία  / Διάλεξη 1 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Νευρογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η πρώτη διάλεξη έχει ως στόχο μία πρώτη επαφή των φοιτητών με τον κλάδο της Νευρογλωσσολογίας. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στο τί μελετά ο κλάδος αυτός και ποιά είναι η σχέση του με τη Γλωσσολογία. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση εγκεφαλικών δομών οι οποίες σχετίζονται άμεσα με ποικίλες γλωσσικές λειτουργίες. Τέλος, θα συζητηθεί η συνεισφορά και τα προβλήματα συγκεκριμένων μοντέλων γλωσσικής επεξεργασίας.
Εξάμηνο: 1o 2013-10-09 01:01:31 402
[Play] Βασικές Έννοιες και Στόχοι Μαθήματος  / Διάλεξη 1 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Γλωσσική Κατάκτηση, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η πρώτη διάλεξη έχει ως στόχο μία πρώτη επαφή των φοιτητών με τον κλάδο της Γλωσσικής Κατάκτησης. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά σε βασικά ερωτήματα που αφορούν την ανάπτυξη της γλώσσας από τα παιδιά. Για παράδειγμα, πώς ξεκινά η γνώση για τη γλώσσα στη νηπιακή ηλικία και πώς αναπτύσσεται; Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση βασικών εννοιών και του θεωρητικού πλαισίου στο οποίο θα κινηθεί το μάθημα. Τέλος, θα συζητηθούν οι κυριότερες προσεγγίσεις που έχουν προταθεί σχετικά με το ερώτημα “από πού προέρχεται η γνώση μας για τη γλώσσα;”.
Εξάμηνο: 8o 2013-12-27 01:10:56 409
[Play] Εισαγωγή στην Ψυχογλωσσολογία  / Διάλεξη 1 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Ψυχογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

τεστΗ πρώτη διάλεξη έχει ως στόχο μία πρώτη επαφή των φοιτητών με τον κλάδο της Ψυχογλωσσολογίας. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στο τί μελετά ο κλάδος αυτός και ποιά είναι η σχέση του με τη Γλωσσολογία. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση τόσο της μπιχεβιοριστικής προσέγγισης της γλώσσας όσο και της τσομσκιανής προσέγγισης. Τέλος, θα συζητηθεί η σχέση της χρήσης της γλώσσας με τη γνώση της γλώσσας μέσω ανάλυσης παραδειγμάτων (συντακτικές δομές, δομή της λέξης, αμερικανική νοηματική γλώσσα).
Εξάμηνο: 5o 2014-02-24 01:32:41 623
Top