Ψυχογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Η τέταρτη διάλεξη έχει ως στόχο την εξοικείωση των φοιτητών με τη συντακτική επεξεργασία-ανάλυση του λόγου (parsing). Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στις στρατηγικές συντακτικής επεξεργασίας (τελική προσαρμογή, ελάχιστη εξάρτηση). Επιπλέον, θα συζητηθούν οι δύο βασικές προσεγγίσεις συντακτικής επεξεργασίας, η υποσυστημικη και η διεπιδραστική. Τέλος, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στο ρόλο της προσωδίας κατά τη συντακτική επεξεργασία.Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στο πρώτο μέρος της πέμπτης διάλεξης εξετάζεται, μέσω της εκ του σύνεγγυς ανάγνωση του αρχαίου κειμένου, το εγκώμιο στον Χαρμίδη. Στο δεύτερος μέρος προσεγγίζεται η έννοια της σωφροσύνης, μέσω της διατύπωσης του πρώτου ορισμού (ἡσυχιότης τις) και της ανασκευή της.Αρχαία Ελληνική Ιστοριογραφία: Ηρόδοτος, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στο πρώτο μέρος της τέταρτης διάλεξης παρουσιάζεται η άφιξη του Αρισταγόρα στη Σπάρτη, η οποία ήταν η πρώτη πολιτική-στρατιωτική δύναμη της Ελλάδας, για να ζητήσει βοήθεια για την ιωνική επανάσταση. Στο δεύτερο μέρος της διάλεξης εξετάζεται η περίοδος της μεταπολίτευσης των Αθηνών από τους Πεισιστρατίδες στους Αλκμεωνίδες (μέρος α΄).Γλωσσική Κατάκτηση, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Η έκτη διάλεξη έχει ως στόχο την επαφή των φοιτητών με την κατάκτηση του μορφολογικού τομέα στον παιδικό λόγο. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στον τρόπο κατάκτησης των τριών μορφολογικών διαδικασιών (κλίσης, παραγωγής, σύνθεσης). Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση πειραμάτων για την κατάκτηση της κάθε μίας διαδικασίας. Τέλος, θα παρουσιαστεί το wug τεστ το οποίο αποτελεί την πρώτη πειραματική απόδειξη ότι μικρά παιδιά έχουν γνώση του μορφολογικού κανόνα της γλώσσας τους.Γλωσσική Κατάκτηση, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Η έκτη διάλεξη έχει ως στόχο την επαφή των φοιτητών με την κατάκτηση του μορφολογικού τομέα στον παιδικό λόγο. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στον τρόπο κατάκτησης των τριών μορφολογικών διαδικασιών (κλίσης, παραγωγής, σύνθεσης). Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση πειραμάτων για την κατάκτηση της κάθε μίας διαδικασίας. Τέλος, θα παρουσιαστεί το wug τεστ το οποίο αποτελεί την πρώτη πειραματική απόδειξη ότι μικρά παιδιά έχουν γνώση του μορφολογικού κανόνα της γλώσσας τους.Γλωσσική Κατάκτηση, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Η πέμπτη διάλεξη έχει ως στόχο την επαφή των φοιτητών με την κατάκτηση του λεξιλογίου και συγκεκριμένα των ρημάτων στον παιδικό λόγο . Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στις δυσκολίες που εμφανίζει η κατάκτηση των ρημάτων. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση πειραμάτων που καταδεικνύουν την αντιστοιχία που υπάρχει ανάμεσα στη σύνταξη και στη σημασία των ρημάτων. Τέλος, θα συζητηθεί η κατάκτηση τωνσημασιολογικών και των συντακτικών ρόλων.Ψυχογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Η τρίτη διάλεξη έχει ως στόχο την εξοικείωση των φοιτητών με το ζήτημα της αντίληψης του προφορικού λόγου. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στην προσωδία η οποία κατέχει καίριο ρόλο στον τρόπο επεξεργασίας του προφορικού λόγου. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση και ανάλυση των θεωριών που έχουν προταθεί για την αντίληψη του λόγου (ακουστική θεωρία, κινητική θεωρία). Τέλος, θα δοθούν παραδείγματα και από άλλους παράγοντες που μπορούν να επηρεάσου την αντίληψη του λόγου όπως τα συμφραζόμενα, η κακή προφορά κ.α.Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στην τέταρτη διάλεξη εξετάζεται η συνέχεια του προλόγου (154d-156d6). Πιο συγκεκριμένα, θα αναλυθεί ο διάλογος ανάμεσα στον Σωκράτη, τον Κριτία και τον Χαιρεφώντα. Κεντρικό σημείο του διαλόγου είναι το θεατρικό αυτοσχέδιο του Κριτία με τίτλο: «Ο Σωκράτης γιατρός».Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Η ενότητα μελετά τους στίχους 835-907 με έμφαση στην ερμηνευτική προσέγγιση, ενώ παρουσιάζεται το περιεχόμενο των ευριπίδειων τραγωδιών Ἱκέτιδες και Ἴων.Γλωσσική Κατάκτηση, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Η πέμπτη διάλεξη έχει ως στόχο την επαφή των φοιτητών με την κατάκτηση του λεξιλογίου και συγκεκριμένα των ρημάτων στον παιδικό λόγο . Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στις δυσκολίες που εμφανίζει η κατάκτηση των ρημάτων. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση πειραμάτων που καταδεικνύουν την αντιστοιχία που υπάρχει ανάμεσα στη σύνταξη και στη σημασία των ρημάτων. Τέλος, θα συζητηθεί η κατάκτηση τωνσημασιολογικών και των συντακτικών ρόλων.Γλωσσική Κατάκτηση, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Η τέταρτη διάλεξη έχει ως στόχο την επαφή των φοιτητών με την κατάκτηση του λεξιλογίου στον παιδικό λόγο. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στις φάσεις κατάκτησης του λεξιλογίου παρουσιάζοντας πειραματικές έρευνες. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση των πληροφοριών που χρησιμοποιούν τα βρέφη κατά την αναζήτηση λέξεων καθώς και στον ιδιαίτερο ρόλο της προσωδίας. Τέλος, θα συζητηθεί η διαδικασία έκρηξης του λεξιλογίου την οποία υφίστανται όλα τα βρέφη με φυσιολογική γλωσσική ανάπτυξη.Γλωσσική Κατάκτηση, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Η τέταρτη διάλεξη έχει ως στόχο την επαφή των φοιτητών με την κατάκτηση του λεξιλογίου στον παιδικό λόγο. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στις φάσεις κατάκτησης του λεξιλογίου παρουσιάζοντας πειραματικές έρευνες. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση των πληροφοριών που χρησιμοποιούν τα βρέφη κατά την αναζήτηση λέξεων καθώς και στον ιδιαίτερο ρόλο της προσωδίας. Τέλος, θα συζητηθεί η διαδικασία έκρηξης του λεξιλογίου την οποία υφίστανται όλα τα βρέφη με φυσιολογική γλωσσική ανάπτυξη.Γλωσσική Κατάκτηση, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Η τρίτη διάλεξη έχει ως στόχο την επαφή των φοιτητών με την κατάκτηση της φωνολογίας στον παιδικό λόγο. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά τόσο στην φωνητική αντίληψη του εμβρύου όσο και του νεογέννητου παιδιού. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση πειραμάτων που υποστηρίζουν την ικανότητα των βρεφών να διακρίνουν τόσο τη μητρική τους από μία ξένη γλώσσα όσο και τη διαφορά μεταξύ δύο διαφορετικών γλωσσών. Τέλος, θα συζητηθεί η φωνητική παραγωγή των βρεφών (φωνητικά όργανα, κλάμα, ψέλλισμα, φωνητικό παιχνίδι, βάβισμα, πρωτολέξεις).Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Η ενότητα μελετά τους στίχους 798-834 με έμφαση στην ερμηνευτική προσέγγιση, ενώ παρουσιάζεται το περιεχόμενο των ευριπίδειων τραγωδιών Ἀνδρομάχη και Ἑκάβη.