Η ποίηση και η ποιητική του Κ. Π. Καβάφη, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Ανάλυση του ποιήματος "Τα επικίνδυνα".Η ποίηση και η ποιητική του Κ. Π. Καβάφη, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Ανάλυση του ποιήματος "Μέσα στα καπηλειά".Η ποίηση και η ποιητική του Κ. Π. Καβάφη, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Ανάλυση του ποιήματος "Ομνύει".Η ποίηση και η ποιητική του Κ. Π. Καβάφη, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Ανάλυση ποιήματος "Ίμενος"Η ποίηση και η ποιητική του Κ. Π. Καβάφη, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Ανάλυση του ποιήματος "Αιμιλιανός Μονάη, Αλεξανδρεύς, 628-655 μ. Χ."Νευρογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Η πέμπτη διάλεξη στοχεύει στην παρουσίαση νευροαπεικονιστικών μεθόδων οι οποίες μας βοηθούν να διερευνήσουμε τη σχέση εγκεφάλου και γλώσσας. Πιο συγκεκριμένα, μελέτες έχουν δείξει πως υπάρχει συσχετισμός μεταξύ συμπεριφοράς και βλάβης στον εγκέφαλο. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί σε δύο νευροαπεικοπνιστικές μεθόδους, το ηλεκτροεγκεφαλογράφημα (EEG) και το μαγνητοεγκεφαλογράφημα (MEG), συζητώντας τα μέχρι τώρα γλωσσικά ευρήματα. Τέλος, θα γίνει αναφορά στα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της κάθε μεθόδου.Γλωσσική Κατάκτηση, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Η έβδομη διάλεξη έχει ως στόχο την επαφή των φοιτητών με την κατάκτηση του συντακτικού τομέα στον παιδικό λόγο. Αρχικά θα γίνει μία εισαγωγή σε βασικούς συντακτικούς όρους και στη συνέχεια θα παρουσιαστούν τα στάδια μορφοσυντακτικής ανάπτυξης. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην υπόθεση ωρίμανσης της γλωσσικής ικανότητας η οποία προσπαθεί να εξηγήσει πώς επιτυγχάνεται η μετάβαση από το κατώτερο στάδιο γλωσσικής ανάπτυξης στο ανώτερο. Τέλος, θα συζητηθούν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της παραπάνω υπόθεσης παρουσιάζοντας παραδείγματα διαγλωσσικών ερευνών.Γλωσσική Κατάκτηση, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Η όγδοοη διάλεξη έχει ως στόχο την επαφή των φοιτητών με την κατάκτηση του υποκειμένου στον παιδικό λόγο. Ειδικότερα, θα παρουσιαστούν και θα συζητηθούν δύο προσεγγίσεις που προσπαθούν να εξηγήσουν τους λόγους παράλειψης του υποκειμένου στις προτάσεις των παιδιών. Αναλυτικότερα, πρώτη αντανακλά την γλωσσική ικανότητα των παιδιών ενώ η δεύτερη τη γλωσσική επιτέλεση. Τέλος, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση διαγλωσσικών ερευνών οι οποίες εξετάζουν την κατανομή προτάσεων κενού υποκειμένου σε διάφορες γλώσσες (pro-drop/topic-drop) προκειμένου να υπάρξει μία συνολική εικόνα του φαινομένου.Βυζαντινοί Ιστορικοί και Χρονογράφοι, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Ζώσιμος: Βίος και Έργο. Απόσπασμα από το έργο του "Ιστορία Νέα". Αγαθίας ο Σχολαστικός: Βίος και ΈργοΒυζαντινοί Ιστορικοί και Χρονογράφοι, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Αγαθίας ο Σχολαστικός: Απόσπασμα από το έργο του "Ιστορίαι"Βυζαντινοί Ιστορικοί και Χρονογράφοι, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Απόσπασμα από το έργο του Λέοντα Διακόνου "Ιστορία". Ιωάννης Σκυλίτζης: Βίος και Έργο. Απόσπασμα από το έργο του "Σύνοψις Ιστοριών"Βυζαντινοί Ιστορικοί και Χρονογράφοι, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Χρονογραφία της Ύστερης Περιόδου. Σφρατζής: Βίος και Έργο. Aπόσπασμα από το "Χρονικόν" του.Βυζαντινοί Ιστορικοί και Χρονογράφοι, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Το είδος της Ιστοριογραφίας κατά την Πρωτοβυζαντινή περίοδο. Εκκλησιαστική Ιστοριογραφία. Ευσέβιος Καισαρείας: Βίος και ΈργοΒυζαντινοί Ιστορικοί και Χρονογράφοι, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Γενικές πληροφορίες και παρατηρήσεις για την "Ιστορία" και το είδος της "Ιστοριογραφίας"Βυζαντινοί Ιστορικοί και Χρονογράφοι, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Το είδος της "Ιστοριογραφίας" στο ΒυζάντιοΒυζαντινοί Ιστορικοί και Χρονογράφοι, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Το είδος της "Ιστοριογραφίας" στο ΒυζάντιοΒυζαντινοί Ιστορικοί και Χρονογράφοι, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Χαρακτηριστικά της Βυζαντινής ΙστοριογραφίαςΒυζαντινοί Ιστορικοί και Χρονογράφοι, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Σωκράτης ο Σχολαστικός: βίος και έργο. Απόσπασμα από το έργο του "Εκκλησιαστική Ιστορία"Βυζαντινοί Ιστορικοί και Χρονογράφοι, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Απόσπασμα από το έργο του "Ιστορίαι"Βυζαντινοί Ιστορικοί και Χρονογράφοι, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Η Χρονογραφία στην πρώιμη βυζαντινή περίοδο: χρονικά των πόλεων και χρονογραφίες από κτίσεως κόσμου. Ιωάννης Μαλάλας: Βίος και Έργο. Αποσπάσματα από το έργο του "Χρονογραφία"