Βυζαντινοί Ιστορικοί και Χρονογράφοι, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Ζώσιμος: Βίος και Έργο. Απόσπασμα από το έργο του "Ιστορία Νέα". Αγαθίας ο Σχολαστικός: Βίος και ΈργοΜύθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Μελετάται η τελετουργία του φαρμακού και παρουσιάζονται τα βασικά σημεία του μύθου του Οιδίποδα του Σοφοκλή.Βυζαντινοί Ιστορικοί και Χρονογράφοι, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Γενικές πληροφορίες και παρατηρήσεις για την "Ιστορία" και το είδος της "Ιστοριογραφίας"Βυζαντινοί Ιστορικοί και Χρονογράφοι, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Μέση Βυζαντινή Περίοδος: Ιστορικό Πλαίσιο και Ιστοριογραφία. Ιωσήφ Γενέσιος: Βίος και Έργο. Απόσπασμα από το έργο "Βασιλείαι"Μύθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Παρουσιάζεται η θεσμοθέτηση της βίας εντός της επίσημης ιδεολογίας της αρχαίας ελληνικής κοινωνίας και αναλύεται πώς ο τελετουργικά επαναλαμβανόμενος φόνος (θυσία) κρατά την βία έξω από τα όρια της κοινωνίας. Αναφορά στην θυσιαστική κρίση (R. Girard).Βυζαντινοί Ιστορικοί και Χρονογράφοι, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Το είδος της Ιστοριογραφίας κατά την Πρωτοβυζαντινή περίοδο. Εκκλησιαστική Ιστοριογραφία. Ευσέβιος Καισαρείας: Βίος και ΈργοΑρχαία Ελληνική Ιστοριογραφία: Ηρόδοτος, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Η δέκατη διάλεξη πραγματεύεται την απόβαση στον Μαραθώνα. Επίσης, αναλύεται ενδελεχώ το σχέδιο του Μιλτιάδη και παρουσιάζεται η διχογνωμία των Αθηναίων στρατηγών.Αρχαία Ελληνική Ιστοριογραφία: Ηρόδοτος, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στην πέμπτη διάλεξη παρουσιάζεται η περίοδος της πολιτικής μεταβολής από την τυραννίδα στη δημοκρατία, δηλαδή από τους Πεισιστρατίδες στους Αλκμεωνίδες (μέρος β', Ε62-72).Αρχαία Ελληνική Ιστοριογραφία: Ηρόδοτος, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στην δέκατη τρίτη διάλεξη περιγράφεται η πρώτη και δεύτερη ημέρα της μάχης των Θερμοπυλών. Επίσης, σχολιάζεται η αποτυχία του Ξέρξη, ο Εφιάλτης και η Ανοπαία ατραπός, όπως τα αφηγείται ο Ηρόδοτος.Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Με την εισαγωγική διάλεξη (δεύτερο μέρος) αναδεικνύεται η προσέγγιση των πλατωνικών διαλόγων ως κειμένων μυθοπλασίας και εξετάζεται η χρονολόγηση, η ταξινόμηση και γνησιότητά τους. Παράλληλα γίνεται εισαγωγή στον Χαρμίδη, στην οποία παρουσιάζονται τα πρόσωπα, η πλοκή, ο τόπος, ο χρόνος και η πολυπρισματική ερμηνευτική του διαλόγου.Αρχαία Ελληνική Ιστοριογραφία: Ηρόδοτος, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Η ενδέκατη διάλεξη πραγματεύεται τη Μάχη του Μαραθώνα.Βυζαντινοί Ιστορικοί και Χρονογράφοι, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Η Χρονογραφία στην πρώιμη βυζαντινή περίοδο: χρονικά των πόλεων και χρονογραφίες από κτίσεως κόσμου. Ιωάννης Μαλάλας: Βίος και Έργο. Αποσπάσματα από το έργο του "Χρονογραφία"Η ποίηση και η ποιητική του Κ. Π. Καβάφη, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Ανάλυση ποιήματος "Φιλέλλην"Βυζαντινοί Ιστορικοί και Χρονογράφοι, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
13ος - μέσα 15ου αι.: Ιστορικό πλαίσιο και Ιστοριογραφία. Γεώργιος Ακροπολίτης: Βίος και Έργο. Απόσπασμα από το έργο του "Χρονική Συγγραφή"Γλωσσική Κατάκτηση, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Η πρώτη διάλεξη έχει ως στόχο μία πρώτη επαφή των φοιτητών με τον κλάδο της Γλωσσικής Κατάκτησης. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά σε βασικά ερωτήματα που αφορούν την ανάπτυξη της γλώσσας από τα παιδιά. Για παράδειγμα, πώς ξεκινά η γνώση για τη γλώσσα στη νηπιακή ηλικία και πώς αναπτύσσεται; Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση βασικών εννοιών και του θεωρητικού πλαισίου στο οποίο θα κινηθεί το μάθημα. Τέλος, θα συζητηθούν οι κυριότερες προσεγγίσεις που έχουν προταθεί σχετικά με το ερώτημα “από πού προέρχεται η γνώση μας για τη γλώσσα;”.Η ποίηση και η ποιητική του Κ. Π. Καβάφη, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Ανάλυση του ποιήματος "Τα επικίνδυνα".Βυζαντινοί Ιστορικοί και Χρονογράφοι, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
"Συνέχεια του Θεοφάνη": λίγα λόγια για το έργο και απόσπασμαΗ ποίηση και η ποιητική του Κ. Π. Καβάφη, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Ανάλυση του ποιήματος "Του μαγαζιού".Πρόσληψη του Αρχαίου Ελληνικού Δράματος, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Όροι και ερμηνεία της έννοιας της Πρόσληψης.Μύθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας
Στην ενότητα αυτή παρουσιάζονται οι έννοιες της συμβιωτικής σύγχυσης, της φάσης του αποχωρισμού και του φόβου του ευνουχισμού και η εφαρμογή τους σε χαρακτηριστικά παραδείγματα μύθων από την ησιόδεια Θεογονία.