Βρέθηκαν 132 αποτελέσματα   RSS     Γλώσσα και Λογοτεχνία [X]   Αφαίρεση Όλων [X]

 

[Play] Επεξεργασία προτάσεων  / Διάλεξη 4 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Ψυχογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η τέταρτη διάλεξη έχει ως στόχο την εξοικείωση των φοιτητών με τη συντακτική επεξεργασία-ανάλυση του λόγου (parsing). Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στις στρατηγικές συντακτικής επεξεργασίας (τελική προσαρμογή, ελάχιστη εξάρτηση). Επιπλέον, θα συζητηθούν οι δύο βασικές προσεγγίσεις συντακτικής επεξεργασίας, η υποσυστημικη και η διεπιδραστική. Τέλος, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στο ρόλο της προσωδίας κατά τη συντακτική επεξεργασία.
Εξάμηνο: 5o 2014-03-26 00:57:52 90
[Play] Η γλώσσα στη φυσιολογική γήρανση και στην άνοια  / Διάλεξη 8 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Νευρογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η όγδοη διάλεξη έχει ως αντικείμενο την παρουσίαση των γλωσσικών ελλειμμάτων που παρατηρούνται στη φυσιολογική γήρανση και στην άνοια. Δεδομένου ότι δεν εμφανίζουν όλοι οι ηλικιωμένοι γλωσσικά προβλήματα, η γήρανση από μόνη της ΔΕΝ δημιουργεί ελλέιμματα στη γλώσσα. Επομένως, στην ενότητα αυτή θα γίνει αναφορά στους γλωσσικούς τομείς που πλήττονται κατά τη γήρανση και την άνοια κάνοντας αναφορές στους νευρολογικούς, ανατομικο-λειτουργικούς λόγους εμφάνισης. Τέλος, θα συζητηθούν τα σημαντικότερα ευρήματα ερευνών που έχουν ασχοληθεί με αυτό το ζήτημα.
Εξάμηνο: 1o 2013-11-26 01:37:05 460
[Play] Η γλώσσα στην άνοια Ι: νόσος Alzheimer, νόσος Parkinson  / Διάλεξη 9 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Νευρογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η ένατη διάλεξη εστιάζει στις άνοιες και συγκεκριμένα στη νόσο Alzheimer και τη νόσο Parkinson. Αναλυτικότερα, θα περιγραφούν αναλυτικά οι δύο μορφές άνοιας δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στις γλωσσικές διαταραχές που εμφανίζουν. Ακόμη, θα συζητηθούν έρευνες οι οποίες έχουν διερευνήσει το τί είδους γλωσσικά ελλέιμματα παρουσιάζουν οι συγκεκριμένες μορφές άνοιας.
Εξάμηνο: 1o 2013-12-09 01:48:37 500

Νευρογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η δέκατη διάλεξη ασχολείται με την Πρωτοπαθή Προοδευτική Αφασία, τη Σημασιολογική Άνοια και γενικότερα με τη σχέση μνήμης και άνοιας. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται αναφορά στα γλωσσικά συμπτώματα της Πρωτοπαθούς Προοδυτικής Αφασίας, εξετάζοντας δείγματα λόγου από ασθενείς. Επιπλέον, συζητούνται τα αποτελέσματα άρθρων που έχουν μελετήσει τη συγκεκριμένη ασθένεια. Τέλος, γίνεται αναφορά στη σχέση μνήμης και γλώσσας. Ειδικότερα, περιγράφεται το ανθρώπινο σύστημα μνήμης και το πως μπορεί να σχετίζεται με τη γλώσσα καθώς και ποιος είναι ο ρόλος της μνήμης στην άνοια.
Εξάμηνο: 1o 2013-12-10 01:50:41 676
[Play] Η γλώσσα στον Αυτισμό  / Διάλεξη 11 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Γλωσσική Κατάκτηση, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η ενδέκατη διάλεξη έχει ως στόχο την παρουσίαση της κατάκτησης της γλώσσας παιδιών με αυτισμό. Ειδικότερα, θα γίνει μία αναλυτική περιγραφή του αυτισμού προκειμένου να κατανοηθεί επαρκώς και στη συνέχεια θα συζητηθεί η σχέση του με τη λεκτική και μη επικοινωνία. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στις δύο προσεγγίσεις για τη γλώσσα στον αυτισμό.
Εξάμηνο: 8o 2014-06-07 01:01:16 488

Εισαγωγή στη Βυζαντινή Φιλολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Ιστορικοί της Άλωσης: Βίος, έργο και μεταξύ τους σύγκριση.
Εξάμηνο: 1o 2014-01-20 00:52:02 1942

Εισαγωγή στη Βυζαντινή Φιλολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Θεοφάνης: Βίος και Έργο.
Εξάμηνο: 1o 2013-11-18 01:36:27 2054

Εισαγωγή στη Βυζαντινή Φιλολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Μ. Βασίλειος: Βίος και έργο.
Εξάμηνο: 1o 2013-10-21 01:52:06 4102
[Play] Ιστορικό πλαίσιο 11ου αι.  / Διάλεξη 9 (Κιαπίδου Ειρήνη-ΣοφίαΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Εισαγωγή στη Βυζαντινή Φιλολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Ιωάννης Μαυρόπους και Μιχαήλ Ψελλός: Βίος και Έργο.
Εξάμηνο: 1o 2013-12-09 01:24:53 1667
[Play] Ιστορικό πλαίσιο 12ου αι.  / Διάλεξη 10 (Κιαπίδου Ειρήνη-ΣοφίαΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Εισαγωγή στη Βυζαντινή Φιλολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Κωνσταντίνος Μανασσής: Βίος και Έργο.
Εξάμηνο: 1o 2013-12-16 01:18:38 1454

Εισαγωγή στη Βυζαντινή Φιλολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Προκόπιος και Μαλάλας: Βίος και Έργο.
Εξάμηνο: 1o 2013-11-04 02:43:23 3082
[Play] Ιστορικό πλαίσιο Υστεροβυζαντινής περίοδου.  / Διάλεξη 11 (Κιαπίδου Ειρήνη-ΣοφίαΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Εισαγωγή στη Βυζαντινή Φιλολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Ησυχασμός. Bυζαντινή Ρητορική και τα είδη της. Κύπριος: Βίος & Έργο.
Εξάμηνο: 1o 2013-12-23 01:57:45 2003
[Play] Ιστορικό πλαίσιο: Μακεδονική «Αναγέννηση».  / Διάλεξη 7 (Κιαπίδου Ειρήνη-ΣοφίαΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Εισαγωγή στη Βυζαντινή Φιλολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Φώτιος: Βίος και Έργο.
Εξάμηνο: 1o 2013-11-25 01:29:39 2131
[Play] Κατάκτηση Φωνολογίας  / Διάλεξη 3 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Γλωσσική Κατάκτηση, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η τρίτη διάλεξη έχει ως στόχο την επαφή των φοιτητών με την κατάκτηση της φωνολογίας στον παιδικό λόγο. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά τόσο στην φωνητική αντίληψη του εμβρύου όσο και του νεογέννητου παιδιού. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση πειραμάτων που υποστηρίζουν την ικανότητα των βρεφών να διακρίνουν τόσο τη μητρική τους από μία ξένη γλώσσα όσο και τη διαφορά μεταξύ δύο διαφορετικών γλωσσών. Τέλος, θα συζητηθεί η φωνητική παραγωγή των βρεφών (φωνητικά όργανα, κλάμα, ψέλλισμα, φωνητικό παιχνίδι, βάβισμα, πρωτολέξεις).
Εξάμηνο: 8o 2014-03-13 01:27:28 586
[Play] Κατάκτηση Λεξικού_partA  / Διάλεξη 4 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Γλωσσική Κατάκτηση, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η τέταρτη διάλεξη έχει ως στόχο την επαφή των φοιτητών με την κατάκτηση του λεξιλογίου στον παιδικό λόγο. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στις φάσεις κατάκτησης του λεξιλογίου παρουσιάζοντας πειραματικές έρευνες. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση των πληροφοριών που χρησιμοποιούν τα βρέφη κατά την αναζήτηση λέξεων καθώς και στον ιδιαίτερο ρόλο της προσωδίας. Τέλος, θα συζητηθεί η διαδικασία έκρηξης του λεξιλογίου την οποία υφίστανται όλα τα βρέφη με φυσιολογική γλωσσική ανάπτυξη.
Εξάμηνο: 8o 2014-03-14 00:25:38 613
[Play] Κατάκτηση Λεξικού_partB  / Διάλεξη 4 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Γλωσσική Κατάκτηση, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η τέταρτη διάλεξη έχει ως στόχο την επαφή των φοιτητών με την κατάκτηση του λεξιλογίου στον παιδικό λόγο. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στις φάσεις κατάκτησης του λεξιλογίου παρουσιάζοντας πειραματικές έρευνες. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση των πληροφοριών που χρησιμοποιούν τα βρέφη κατά την αναζήτηση λέξεων καθώς και στον ιδιαίτερο ρόλο της προσωδίας. Τέλος, θα συζητηθεί η διαδικασία έκρηξης του λεξιλογίου την οποία υφίστανται όλα τα βρέφη με φυσιολογική γλωσσική ανάπτυξη.
Εξάμηνο: 8o 2014-03-15 01:30:25 556
[Play] Κατάκτηση Μορφολογίας_partA  / Διάλεξη 6 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Γλωσσική Κατάκτηση, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η έκτη διάλεξη έχει ως στόχο την επαφή των φοιτητών με την κατάκτηση του μορφολογικού τομέα στον παιδικό λόγο. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στον τρόπο κατάκτησης των τριών μορφολογικών διαδικασιών (κλίσης, παραγωγής, σύνθεσης). Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση πειραμάτων για την κατάκτηση της κάθε μίας διαδικασίας. Τέλος, θα παρουσιαστεί το wug τεστ το οποίο αποτελεί την πρώτη πειραματική απόδειξη ότι μικρά παιδιά έχουν γνώση του μορφολογικού κανόνα της γλώσσας τους.
Εξάμηνο: 8o 2014-03-20 00:44:25 499
[Play] Κατάκτηση Μορφολογίας_partB  / Διάλεξη 6 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Γλωσσική Κατάκτηση, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η έκτη διάλεξη έχει ως στόχο την επαφή των φοιτητών με την κατάκτηση του μορφολογικού τομέα στον παιδικό λόγο. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στον τρόπο κατάκτησης των τριών μορφολογικών διαδικασιών (κλίσης, παραγωγής, σύνθεσης). Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση πειραμάτων για την κατάκτηση της κάθε μίας διαδικασίας. Τέλος, θα παρουσιαστεί το wug τεστ το οποίο αποτελεί την πρώτη πειραματική απόδειξη ότι μικρά παιδιά έχουν γνώση του μορφολογικού κανόνα της γλώσσας τους.
Εξάμηνο: 8o 2014-03-21 01:54:12 84
[Play] Κατάκτηση Σύνταξης 1: εισαγωγή  / Διάλεξη 7 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Γλωσσική Κατάκτηση, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η έβδομη διάλεξη έχει ως στόχο την επαφή των φοιτητών με την κατάκτηση του συντακτικού τομέα στον παιδικό λόγο. Αρχικά θα γίνει μία εισαγωγή σε βασικούς συντακτικούς όρους και στη συνέχεια θα παρουσιαστούν τα στάδια μορφοσυντακτικής ανάπτυξης. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην υπόθεση ωρίμανσης της γλωσσικής ικανότητας η οποία προσπαθεί να εξηγήσει πώς επιτυγχάνεται η μετάβαση από το κατώτερο στάδιο γλωσσικής ανάπτυξης στο ανώτερο. Τέλος, θα συζητηθούν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της παραπάνω υπόθεσης παρουσιάζοντας παραδείγματα διαγλωσσικών ερευνών.
Εξάμηνο: 8o 2015-03-27 01:55:54 841
[Play] Κατάκτηση Σύνταξης 2: Προτάσεις κενού υποκειμένου  / Διάλεξη 8 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Γλωσσική Κατάκτηση, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η όγδοοη διάλεξη έχει ως στόχο την επαφή των φοιτητών με την κατάκτηση του υποκειμένου στον παιδικό λόγο. Ειδικότερα, θα παρουσιαστούν και θα συζητηθούν δύο προσεγγίσεις που προσπαθούν να εξηγήσουν τους λόγους παράλειψης του υποκειμένου στις προτάσεις των παιδιών. Αναλυτικότερα, πρώτη αντανακλά την γλωσσική ικανότητα των παιδιών ενώ η δεύτερη τη γλωσσική επιτέλεση. Τέλος, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση διαγλωσσικών ερευνών οι οποίες εξετάζουν την κατανομή προτάσεων κενού υποκειμένου σε διάφορες γλώσσες (pro-drop/topic-drop) προκειμένου να υπάρξει μία συνολική εικόνα του φαινομένου.
Εξάμηνο: 8o 2015-03-28 01:22:40 452
Top