Παιδαγωγικός Σχεδιασμός με ΤΠΕ στην Πρώτη Σχολική Ηλικία, Τμήμα Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Σκοπός: (α) Η παρουσίαση των βασικών κατηγοριών εκπαιδευτικού λογισμικού για μικρές ηλικίες, (β) Η παρουσίαση αντιπροσωπευτικών δειγμάτων λογισμικού κλειστού τύπου (πολυμεσικές εφαρμογές, συστήματα διδασκαλίας, τεστ γνώσεων, ασκήσεις πρακτικής και εξάσκησης ), (γ) Η παρουσίαση αντιπροσωπευτικών δειγμάτων λογισμικού ανοιχτού τύπου (εφαρμογές υπερμέσων, προσομοιώσεις)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, Τμήμα Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Σκοπός: Η αναπτύξη δεξιότητων υψηλού επιπέδου με τους διαδραστικούς πίνακες και η αξιοποίησή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία // Βασικές έννοιες: διαδραστικά συστήματα διδασκαλίας, διαδραστικοί πίνακεςΤεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, Τμήμα Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Σκοπός: Η ένταξή του εκπαιδευτικού λογισμικού κλειστού τύπου στους διδακτικούς στόχους του ΔΕΠΠΣ.Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, Τμήμα Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Σκοπός: Η κατανόηση των βασικών αρχών της εποικοδομιστικής θεωρίας και των πιο γνωστών της μοντέλων και το πως επηρεάζει την ένταξη των ΤΠΕ στην εκπαίδευση και τη σχεδίαση εκπαιδευτικών εφαρμογών.// Βασικές έννοιες: Εποικοδομισμός, Λογισμικό ανάπτυξης δημιουργικότητας (tuxpaint)Διαπολιτσμική Παιδαγωγική, Τμήμα Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Στο πρώτο μάθημα θα γίνει αναλυτική περιγραφή των στόχων του μαθήματος είναι η βαθύτερη θεωρητική κατανόηση: της οριοθέτησης του σύγχρονου κοινωνικοπολιτισμικού πλαισίου στην κοινωνία της γνώσης της ελληνικής πολυπολιτισμικής πραγματικότητας του ρόλου της διαπολιτισμικής παιδαγωγικής σε ένα παγκοσμιοποιημένο πλαίσιο της διαχείρισης ομάδων με έντονη την εθνοπολιτισμική διαφοροποίηση της διαπολιτισμικής επικοινωνίας της διαπολιτισμικής ικανότητας (γνώσεις, στάσεις και δεξιότητες). των θεμάτων γλωσσικής και πολιτισμικής ετερότητας στο νηπιαγωγείο των διαπολιτισμικών διδακτικών σεναρίων και τεχνικών μάθησηςΤεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, Τμήμα Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Πολυμέσα- Υπερμέσα (Μέρος Β)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, Τμήμα Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Σκοπός: Ανάπτυξη δεξιοτήτων υψηλού επιπέδου με λογισμικό εκπαιδευτικής ρομποτικής και προγραμματισμού Βασικές έννοιες: η εκπαιδευτική ρομποτική και ο προγραμματισμός.Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, Τμήμα Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Σκοπός: Η κατανόηση της έννοιας εφαρμογών των λογισμικών γενικής χρήσης και η αξιοποίηση τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. //Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, Τμήμα Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Συστήματα Οπτικοποίησης, Περιβάλλοντα Προσομοίωσής & Περιβάλλοντα ΜοντελοποίησηςΤεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, Τμήμα Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Κοινωνιογνωστικές Θεωρίες - Κοινωνικοπολιτικές ΘεωρίεςΤεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, Τμήμα Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Πολυμέσα- Υπερμέσα (Μέρος Α)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, Τμήμα Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Σκοπός: Γνωριμία και εξοικείωση με τις προηγμένες υπηρεσίες και εργαλεία του Web 2.0, όπως το blog, το wiki και το portfolio. Αυτόνομη χρήση βασικών εργαλείων του Web 2.0 (blog, wiki, portfolio) και οργάνωση πληροφορίας σε ψηφιακό Portfolio. Βασικές έννοιες: Web 2.0, Blogs, Wikis, Forum, PortfolioΤεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, Τμήμα Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Σκοπός:Χρήση λογισμικού οπτικοποίησης ως εργαλείου έκφρασης, οπτικής αναπαράστασης και παρουσίασης της πληροφορίας (ψηφιακοί άτλαντες, λογισμικό μελέτης περιβάλλοντος)- Χρήση λογισμικού προσομοίωσης ως εργαλείου διερεύνησης και ανακάλυψης (εικονικά εργαστήρια) // Βασικές έννοιες:οπτικοποίηση, προσομοίωση, μοντελοποίησηΤεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, Τμήμα Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Σκοπός: Η κατανόηση των επιμέρους κατηγοριών λογισμικού με βάση τις θεωρίες μάθησης και η γνωριμία με βασικά κριτήρια τεχνολογικής και παιδαγωγικής αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού. // Βασικές Έννοιες: Θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ, συμπεριφορισμός, εποικοδομισμός, γνωστική θεωρία, κοινωνικοπολιτισμική προσέγγιση, αξιολόγηση, κριτήρια αξιολόγησης.Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, Τμήμα Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Η κατανόηση της έννοιας του εκπαιδευτικού λογισμικού κλειστού τύπου και η ένταξή του στους διδακτικούς στόχους του ΔΕΠΠΣ. // Βασικές έννοιες: πολυμέσο, διδακτικό/εποπτικό μέσο, σύστημα διδασκαλίας (λογισμικό καθοδήγησης), σύστημα εξάσκησης και πρακτικής, τεστ γνώσεωνΤεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, Τμήμα Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Εποικοδομισμός (Μέρος Β)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, Τμήμα Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Σκοπός: Η κατανόηση της έννοιας εφαρμογών υπερμέσων η αξιοποίηση τους στην εκπαιδευτική διαδικασίαΤεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, Τμήμα Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Εποικοδομισμός (Μέρος Α)Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, Τμήμα Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Γνωστική Ψυχολογία