Βρέθηκαν 132 αποτελέσματα   RSS     Γλώσσα και Λογοτεχνία [X]   Αφαίρεση Όλων [X]

 

[Play] Αναπτυξιακές Γλωσσικές Διαταραχές: Δυσλεξία  / Διάλεξη 11 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Νευρογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η ενδέκατη ενότητα αναφέρεται στις αναπτυξιακές γλωσσικές διαταραχές και συγκεκριμένα στη δυσλεξία. Αναλυτικότερα, δίνεται ο ορισμός της διαταταχής αυτής και αναλύονται τα συμπτώματα που εμφανίζει. Τέλος, συζητώνται έρευνες που έχουν ασχοληθεί με την εγκεφαλική δραστηριότητα ατόμων με δυσλεξία και προτείνονται τρόποι θεραπείας.
Εξάμηνο: 1o 2013-12-18 01:37:26 706
[Play] Σχιζοφρένεια και γλωσσική παραγωγή  / Διάλεξη 12 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Νευρογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η δωδέκατη διάλεξη εστιάζει στην παρυσίαση της σχιζοφρένειας και στη σχέση που έχει με τη γλώσσα. Συγκεκριμένα, συζητούνται έρευνες οι οποίες υποστηρίζουν πως άτομα με σχιζοφρένεια έχουν σημαντικό πρόβλημα με την παραγωγή λόγου. Τέλος, αναφέρονται παραδείγματα ερευνών όπου ελέγχεται η μορφολογική και πραγματολογική γνώση των ασθενών και συζητώνται τα αποτελέσματά τους
Εξάμηνο: 1o 2013-12-18 00:55:39 459
[Play] Ιστορικό πλαίσιο Υστεροβυζαντινής περίοδου.  / Διάλεξη 11 (Κιαπίδου Ειρήνη-ΣοφίαΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Εισαγωγή στη Βυζαντινή Φιλολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Ησυχασμός. Bυζαντινή Ρητορική και τα είδη της. Κύπριος: Βίος & Έργο.
Εξάμηνο: 1o 2013-12-23 01:57:45 1990
[Play] Βασικές Έννοιες και Στόχοι Μαθήματος  / Διάλεξη 1 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Γλωσσική Κατάκτηση, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η πρώτη διάλεξη έχει ως στόχο μία πρώτη επαφή των φοιτητών με τον κλάδο της Γλωσσικής Κατάκτησης. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά σε βασικά ερωτήματα που αφορούν την ανάπτυξη της γλώσσας από τα παιδιά. Για παράδειγμα, πώς ξεκινά η γνώση για τη γλώσσα στη νηπιακή ηλικία και πώς αναπτύσσεται; Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση βασικών εννοιών και του θεωρητικού πλαισίου στο οποίο θα κινηθεί το μάθημα. Τέλος, θα συζητηθούν οι κυριότερες προσεγγίσεις που έχουν προταθεί σχετικά με το ερώτημα “από πού προέρχεται η γνώση μας για τη γλώσσα;”.
Εξάμηνο: 8o 2013-12-27 01:10:56 904
[Play] Μάξιμος Πλανούδης: Βίος και Έργο.  / Διάλεξη 12 (Κιαπίδου Ειρήνη-ΣοφίαΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Εισαγωγή στη Βυζαντινή Φιλολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Μάξιμος Πλανούδης: Βίος και Έργο.
Εξάμηνο: 1o 2014-01-13 00:24:19 1195

Εισαγωγή στη Βυζαντινή Φιλολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Ιστορικοί της Άλωσης: Βίος, έργο και μεταξύ τους σύγκριση.
Εξάμηνο: 1o 2014-01-20 00:52:02 1939
[Play] Εισαγωγή στην Ψυχογλωσσολογία  / Διάλεξη 1 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Ψυχογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

τεστΗ πρώτη διάλεξη έχει ως στόχο μία πρώτη επαφή των φοιτητών με τον κλάδο της Ψυχογλωσσολογίας. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στο τί μελετά ο κλάδος αυτός και ποιά είναι η σχέση του με τη Γλωσσολογία. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση τόσο της μπιχεβιοριστικής προσέγγισης της γλώσσας όσο και της τσομσκιανής προσέγγισης. Τέλος, θα συζητηθεί η σχέση της χρήσης της γλώσσας με τη γνώση της γλώσσας μέσω ανάλυσης παραδειγμάτων (συντακτικές δομές, δομή της λέξης, αμερικανική νοηματική γλώσσα).
Εξάμηνο: 5o 2014-02-24 01:32:41 1086
[Play] Ενότητα 13 (Χριστόπουλος ΜενέλαοςΚαθηγητής)

Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η ενότητα μελετά τους στίχους 663-718 με έμφαση στην ερμηνευτική προσέγγιση, ενώ παρουσιάζεται το περιεχόμενο της ευριπίδειας τραγωδίας Ἄλκηστις.
Εξάμηνο: 6o 2014-02-25 01:57:18 794

Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Με την εισαγωγική διάλεξη (πρώτο μέρος) επιδιώκεται η εξοικείωση των φοιτητών με την εικόνα του Πλάτωνος στις εικαστικές τέχνες.
Εξάμηνο: 2o 2014-02-25 01:48:20 1943

Γλωσσική Κατάκτηση, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η δεύτερη διάλεξη έχει ως στόχο την επαφή των φοιτητών με τη γνωστική/ψυχολογική θεώρηση της γλωσσικής ανάπτυξης καθώς και με τη μεθοδολογία της έρευνας για τη γλωσσική κατάκτηση. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στα 4 στάδια γνωστικής ανάπτυξης του ατόμου σύμφωνα με τον Piaget και στη διαφοροποίησή του με τον Chomsky για τον μηχανισμό κατάκτησης της γλώσσας. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση των πειραματικών μεθόδων που χρησιμοποιούνται για τη συλλογή δεδομένων και την παρατήρηση του αυθόρμητου παιδικού λόγου. Τέλος, θα παρουσιαστει η βάση γλωσσικών δεδομένων Childes.
Εξάμηνο: 8o 2014-02-28 00:59:44 615
[Play] Ενότητα 14 (Χριστόπουλος ΜενέλαοςΚαθηγητής)

Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η ενότητα μελετά τους στίχους 719-797 με έμφαση στην ερμηνευτική προσέγγιση, ενώ παρουσιάζεται το περιεχόμενο των ευριπίδειων τραγωδιών Ἡρακλεῖδαι και Ἱππόλυτος.
Εξάμηνο: 6o 2014-03-04 02:00:15 809

Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Με την εισαγωγική διάλεξη (δεύτερο μέρος) αναδεικνύεται η προσέγγιση των πλατωνικών διαλόγων ως κειμένων μυθοπλασίας και εξετάζεται η χρονολόγηση, η ταξινόμηση και γνησιότητά τους. Παράλληλα γίνεται εισαγωγή στον Χαρμίδη, στην οποία παρουσιάζονται τα πρόσωπα, η πλοκή, ο τόπος, ο χρόνος και η πολυπρισματική ερμηνευτική του διαλόγου.
Εξάμηνο: 2o 2014-03-04 01:38:38 953
[Play] Ενότητα 15 (Χριστόπουλος ΜενέλαοςΚαθηγητής)

Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η ενότητα μελετά τους στίχους 798-834 με έμφαση στην ερμηνευτική προσέγγιση, ενώ παρουσιάζεται το περιεχόμενο των ευριπίδειων τραγωδιών Ἀνδρομάχη και Ἑκάβη.
Εξάμηνο: 6o 2014-03-12 02:04:45 584
[Play] Νοητικές διεργασίες  / Διάλεξη 2 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Ψυχογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η δεύτερη διάλεξη έχει ως στόχο την επαφή των φοιτητών με το ανθρώπινο σύστημα επεξεργασίας πληροφοριών. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στο σύστημα της μνήμης, εστιάζοντας τόσο στη βραχυπρόθεσμη μνήμη (μνήμη εργασίας) όσο και στην μακροπρόθεσμη μνήμη. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση διαφορετικών ειδών επεξεργασίας της γλώσσας (πχ. σειριακή-παράλληλη επεξεργασία, bottom up-top down, αυτόματη-ελεγχόμενη). Τέλος, θα δοθούν παραδείγματα και θα συζητηθούν πειράματα προκειμένου να γίνει κατανοητό πώς λειτουργεί το κάθε είδος επεξεργασίας.
Εξάμηνο: 5o 2014-03-12 01:52:38 650
[Play] Κατάκτηση Φωνολογίας  / Διάλεξη 3 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Γλωσσική Κατάκτηση, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η τρίτη διάλεξη έχει ως στόχο την επαφή των φοιτητών με την κατάκτηση της φωνολογίας στον παιδικό λόγο. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά τόσο στην φωνητική αντίληψη του εμβρύου όσο και του νεογέννητου παιδιού. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση πειραμάτων που υποστηρίζουν την ικανότητα των βρεφών να διακρίνουν τόσο τη μητρική τους από μία ξένη γλώσσα όσο και τη διαφορά μεταξύ δύο διαφορετικών γλωσσών. Τέλος, θα συζητηθεί η φωνητική παραγωγή των βρεφών (φωνητικά όργανα, κλάμα, ψέλλισμα, φωνητικό παιχνίδι, βάβισμα, πρωτολέξεις).
Εξάμηνο: 8o 2014-03-13 01:27:28 584
[Play] Κατάκτηση Λεξικού_partA  / Διάλεξη 4 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Γλωσσική Κατάκτηση, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η τέταρτη διάλεξη έχει ως στόχο την επαφή των φοιτητών με την κατάκτηση του λεξιλογίου στον παιδικό λόγο. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στις φάσεις κατάκτησης του λεξιλογίου παρουσιάζοντας πειραματικές έρευνες. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση των πληροφοριών που χρησιμοποιούν τα βρέφη κατά την αναζήτηση λέξεων καθώς και στον ιδιαίτερο ρόλο της προσωδίας. Τέλος, θα συζητηθεί η διαδικασία έκρηξης του λεξιλογίου την οποία υφίστανται όλα τα βρέφη με φυσιολογική γλωσσική ανάπτυξη.
Εξάμηνο: 8o 2014-03-14 00:25:38 609
[Play] Κατάκτηση Λεξικού_partB  / Διάλεξη 4 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Γλωσσική Κατάκτηση, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η τέταρτη διάλεξη έχει ως στόχο την επαφή των φοιτητών με την κατάκτηση του λεξιλογίου στον παιδικό λόγο. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στις φάσεις κατάκτησης του λεξιλογίου παρουσιάζοντας πειραματικές έρευνες. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση των πληροφοριών που χρησιμοποιούν τα βρέφη κατά την αναζήτηση λέξεων καθώς και στον ιδιαίτερο ρόλο της προσωδίας. Τέλος, θα συζητηθεί η διαδικασία έκρηξης του λεξιλογίου την οποία υφίστανται όλα τα βρέφη με φυσιολογική γλωσσική ανάπτυξη.
Εξάμηνο: 8o 2014-03-15 01:30:25 553
[Play] Κατάκτηση λεξιλογίου-Ρήματα_partA  / Διάλεξη 5 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Γλωσσική Κατάκτηση, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η πέμπτη διάλεξη έχει ως στόχο την επαφή των φοιτητών με την κατάκτηση του λεξιλογίου και συγκεκριμένα των ρημάτων στον παιδικό λόγο . Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στις δυσκολίες που εμφανίζει η κατάκτηση των ρημάτων. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση πειραμάτων που καταδεικνύουν την αντιστοιχία που υπάρχει ανάμεσα στη σύνταξη και στη σημασία των ρημάτων. Τέλος, θα συζητηθεί η κατάκτηση τωνσημασιολογικών και των συντακτικών ρόλων.
Εξάμηνο: 8o 2014-03-17 00:15:15 598
[Play] Ενότητα 16 (Χριστόπουλος ΜενέλαοςΚαθηγητής)

Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η ενότητα μελετά τους στίχους 835-907 με έμφαση στην ερμηνευτική προσέγγιση, ενώ παρουσιάζεται το περιεχόμενο των ευριπίδειων τραγωδιών Ἱκέτιδες και Ἴων.
Εξάμηνο: 6o 2014-03-18 01:49:27 570
[Play] Αντίληψη προφορικού λόγου  / Διάλεξη 3 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Ψυχογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η τρίτη διάλεξη έχει ως στόχο την εξοικείωση των φοιτητών με το ζήτημα της αντίληψης του προφορικού λόγου. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στην προσωδία η οποία κατέχει καίριο ρόλο στον τρόπο επεξεργασίας του προφορικού λόγου. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση και ανάλυση των θεωριών που έχουν προταθεί για την αντίληψη του λόγου (ακουστική θεωρία, κινητική θεωρία). Τέλος, θα δοθούν παραδείγματα και από άλλους παράγοντες που μπορούν να επηρεάσου την αντίληψη του λόγου όπως τα συμφραζόμενα, η κακή προφορά κ.α.
Εξάμηνο: 5o 2014-03-19 00:25:29 763
Top