Βρέθηκαν 185 αποτελέσματα   RSS     Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας [X]   Αφαίρεση Όλων [X]

 

[Play] Αναπτυξιακές Γλωσσικές Διαταραχές: Δυσλεξία  / Διάλεξη 11 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Νευρογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η ενδέκατη ενότητα αναφέρεται στις αναπτυξιακές γλωσσικές διαταραχές και συγκεκριμένα στη δυσλεξία. Αναλυτικότερα, δίνεται ο ορισμός της διαταταχής αυτής και αναλύονται τα συμπτώματα που εμφανίζει. Τέλος, συζητώνται έρευνες που έχουν ασχοληθεί με την εγκεφαλική δραστηριότητα ατόμων με δυσλεξία και προτείνονται τρόποι θεραπείας.
Εξάμηνο: 1o 2013-12-18 01:37:26 704
[Play] "Οροφέρνης"  / Διάλεξη 6 (Κωστίου ΚατερίναΑναπληρώτρια Καθηγήτρια)

Η ποίηση και η ποιητική του Κ. Π. Καβάφη, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Ανάλυση του ποιήματος "Οροφέρνης".
Εξάμηνο: 7o 2014-11-18 00:19:05 699

Βυζαντινοί Ιστορικοί και Χρονογράφοι, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Χρονογραφία της Ύστερης Περιόδου. Σφρατζής: Βίος και Έργο. Aπόσπασμα από το "Χρονικόν" του.
Εξάμηνο: 6o 2015-06-24 01:48:28 688

Αρχαία Ελληνική Ιστοριογραφία: Ηρόδοτος, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η δωδέκατη διάλεξη πραγματεύεται τα γεγονότα της Γ' Περσικής Εκστρατείας. Πιο συγκεκριμένα, παρουσιάζονται οι δυνάμεις των εμπολέμων και οι επιχειρήσεις ψυχολογικού πολέμου στις Θερμοπύλες.
Εξάμηνο: 4o 2014-05-19 02:19:14 683

Βυζαντινή Ιστορία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η δέκατη τέταρτη διάλεξη εστιάζει στα ιστορικά γεγονότα του πρώτου μισού του 12ου αιώνα: Αλέξιος Α’ Κομνηνός (1081-1118) - Ιωάννης Β’ Κομνηνός (1118-1143) - Μανουήλ Α’ Κομνηνός (1143-1180) - Αλέξιος Β’ Κομνηνός (1180-1183) - Ανδρόνικος Α’ Κομνηνός (1183-1185).
Εξάμηνο: 3o 2013-12-11 00:58:50 676

Νευρογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η δέκατη διάλεξη ασχολείται με την Πρωτοπαθή Προοδευτική Αφασία, τη Σημασιολογική Άνοια και γενικότερα με τη σχέση μνήμης και άνοιας. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται αναφορά στα γλωσσικά συμπτώματα της Πρωτοπαθούς Προοδυτικής Αφασίας, εξετάζοντας δείγματα λόγου από ασθενείς. Επιπλέον, συζητούνται τα αποτελέσματα άρθρων που έχουν μελετήσει τη συγκεκριμένη ασθένεια. Τέλος, γίνεται αναφορά στη σχέση μνήμης και γλώσσας. Ειδικότερα, περιγράφεται το ανθρώπινο σύστημα μνήμης και το πως μπορεί να σχετίζεται με τη γλώσσα καθώς και ποιος είναι ο ρόλος της μνήμης στην άνοια.
Εξάμηνο: 1o 2013-12-10 01:50:41 671
[Play] "Μέσα στα καπηλειά"  / Διάλεξη 9 (Κωστίου ΚατερίναΑναπληρώτρια Καθηγήτρια)

Η ποίηση και η ποιητική του Κ. Π. Καβάφη, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Ανάλυση του ποιήματος "Μέσα στα καπηλειά".
Εξάμηνο: 7o 2014-12-09 00:12:30 671
[Play] Ενότητα 8: Ηγεμών εκ Δυτικής Λιβύης  / Διάλεξη 8 (Κωστίου ΚατερίναΑναπληρώτρια Καθηγήτρια)

Η ποίηση και η ποιητική του Κ. Π. Καβάφη, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Ανάλυση ποιήματος "Ηγεμών εκ Δυτικής Λιβύης".
Εξάμηνο: 7o 2014-12-02 00:21:06 664

Βυζαντινή Ιστορία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Στην τέταρτη διάλεξη παρουσιάζονται σημαντικοί ιστορικοί σταθμοί του δευτέρου μισού του 5ου αιώνα (457-518):Λέων Α' (457-474), Ζήνων (474-491), Αναστάσιος (491-518).
Εξάμηνο: 3o 2013-10-23 01:43:02 659
[Play] Νοητικές διεργασίες  / Διάλεξη 2 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Ψυχογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η δεύτερη διάλεξη έχει ως στόχο την επαφή των φοιτητών με το ανθρώπινο σύστημα επεξεργασίας πληροφοριών. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στο σύστημα της μνήμης, εστιάζοντας τόσο στη βραχυπρόθεσμη μνήμη (μνήμη εργασίας) όσο και στην μακροπρόθεσμη μνήμη. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση διαφορετικών ειδών επεξεργασίας της γλώσσας (πχ. σειριακή-παράλληλη επεξεργασία, bottom up-top down, αυτόματη-ελεγχόμενη). Τέλος, θα δοθούν παραδείγματα και θα συζητηθούν πειράματα προκειμένου να γίνει κατανοητό πώς λειτουργεί το κάθε είδος επεξεργασίας.
Εξάμηνο: 5o 2014-03-12 01:52:38 650

Βυζαντινή Ιστορία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Στην ενδέκατη διάλεξη παρουσιάζεται η ζωή και η δράση σημαντικών ιστορικών προσώπων του 10ου αιώνα (μέρος β'): Ρωμανός Β’ (959-963) – Νικηφόρος Φωκάς (963-969) - Ιωάννης Τσιμισκής (969-976).
Εξάμηνο: 3o 2013-11-20 01:46:16 642
[Play] Νευροαπεικονιστικές Μέθοδοι και Τεχνικές Ι  / Διάλεξη 5 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Νευρογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η πέμπτη διάλεξη στοχεύει στην παρουσίαση νευροαπεικονιστικών μεθόδων οι οποίες μας βοηθούν να διερευνήσουμε τη σχέση εγκεφάλου και γλώσσας. Πιο συγκεκριμένα, μελέτες έχουν δείξει πως υπάρχει συσχετισμός μεταξύ συμπεριφοράς και βλάβης στον εγκέφαλο. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί σε δύο νευροαπεικοπνιστικές μεθόδους, το ηλεκτροεγκεφαλογράφημα (EEG) και το μαγνητοεγκεφαλογράφημα (MEG), συζητώντας τα μέχρι τώρα γλωσσικά ευρήματα. Τέλος, θα γίνει αναφορά στα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της κάθε μεθόδου.
Εξάμηνο: 1o 2015-01-27 02:10:00 641
[Play] Ενότητα 9 (Χριστόπουλος ΜενέλαοςΚαθηγητής)

Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Εξετάζονται από την άποψη της γραμματικής και του συντακτικού οι στίχοι 465-519 της Μήδειας
Εξάμηνο: 6o 2014-03-27 00:05:21 638
[Play] Εισαγωγικά Μαθήματος (Κιαπίδου Ειρήνη-ΣοφίαΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Βυζαντινοί Ιστορικοί και Χρονογράφοι, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Εισαγωγικά "Βυζαντινών Ιστορικών και Χρονογράφων"
Εξάμηνο: 6o 2015-06-24 00:18:44 637
[Play] Αφασίες I  / Διάλεξη 2 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Νευρογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η δεύτερη και τρίτη ενότητα έχει ως αντικείμενο την παρουσίαση των αφασιών, των επίκτητων δηλαδή γλωσσικών διαταραχών λόγω εστιακής εγκεφαλικής βλάβης. Συγκεκριμένα, θα γίνει αναλυτική περιγραφή όλων των τύπων αφασίας δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στον τρόπο διάγνωσης, τα συμπτώματα και τη θεραπεία τους. Τέλος, θα συζητηθούν παραδείγματα από κάθε τύπο αφασίας.
Εξάμηνο: 1o 2013-10-28 01:01:53 626

Αρχαία Ελληνική Φιλοσοφία: Πλάτων και η Θεωρία των Ιδεών, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Στο πρώτο μέρος της έκτης διάλεξης (160d-162b) παρουσιάζεται ο δεύτερος και ο τρίτος ορισμός της σωφροσύνης. Μέσα από την ανάλυση του αρχαίου κειμένου οι φοιτητές θα κατανοήσουν την επιχειρηματολογία πάνω στην οποία στηρίζεται η ανασκευή των ορισμών. Στο δεύτερο μέρος της διάλεξης (161d10-162a2) οι φοιτητές θα έρθουν σε επαφή με την πρώτη ουτοπία: την κοινωνία αυτάρκων παραγωγών.
Εξάμηνο: 2o 2014-04-01 02:14:30 618

Γλωσσική Κατάκτηση, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η δεύτερη διάλεξη έχει ως στόχο την επαφή των φοιτητών με τη γνωστική/ψυχολογική θεώρηση της γλωσσικής ανάπτυξης καθώς και με τη μεθοδολογία της έρευνας για τη γλωσσική κατάκτηση. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στα 4 στάδια γνωστικής ανάπτυξης του ατόμου σύμφωνα με τον Piaget και στη διαφοροποίησή του με τον Chomsky για τον μηχανισμό κατάκτησης της γλώσσας. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση των πειραματικών μεθόδων που χρησιμοποιούνται για τη συλλογή δεδομένων και την παρατήρηση του αυθόρμητου παιδικού λόγου. Τέλος, θα παρουσιαστει η βάση γλωσσικών δεδομένων Childes.
Εξάμηνο: 8o 2014-02-28 00:59:44 614
[Play] Κατάκτηση Λεξικού_partA  / Διάλεξη 4 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Γλωσσική Κατάκτηση, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η τέταρτη διάλεξη έχει ως στόχο την επαφή των φοιτητών με την κατάκτηση του λεξιλογίου στον παιδικό λόγο. Ειδικότερα, θα γίνει αναφορά στις φάσεις κατάκτησης του λεξιλογίου παρουσιάζοντας πειραματικές έρευνες. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην παρουσίαση των πληροφοριών που χρησιμοποιούν τα βρέφη κατά την αναζήτηση λέξεων καθώς και στον ιδιαίτερο ρόλο της προσωδίας. Τέλος, θα συζητηθεί η διαδικασία έκρηξης του λεξιλογίου την οποία υφίστανται όλα τα βρέφη με φυσιολογική γλωσσική ανάπτυξη.
Εξάμηνο: 8o 2014-03-14 00:25:38 609
[Play] Ενότητα 17 (Χριστόπουλος ΜενέλαοςΚαθηγητής)

Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η ενότητα μελετά τους στίχους 908-975 με έμφαση στην ερμηνευτική προσέγγιση, ενώ παρουσιάζεται το περιεχόμενο των ευριπίδειων τραγωδιών Ἡρακλῆς και Ἡλέκτρα.
Εξάμηνο: 6o 2014-04-01 01:45:14 607
[Play] Νευροαπεικονιστικές Μέθοδοι και Τεχνικές ΙI  / Διάλεξη 6 (Μανουηλίδου ΧριστίναΕπίκουρη Καθηγήτρια)

Νευρογλωσσολογία, Τμήμα Τμήμα Φιλολογίας

Η έκτη διάλεξη έχει ως αντικείμενο την παρουσίαση των αιμοδυναμικών τεχνικών νευροαπεικόνισης PET (Τομογραφία εκπομπής ποζιτρονίων) και fMRI (Μαγνητική απεικόνιση). Πιο συγκεκριμένα, θα γίνει αναφορά στον τρόπο χρήσης αυτών των μεθόδων (πώς λειτουργούν, τί μετράμε) και στους λόγους για τους οποίους είναι σημαντική η χρήση νευροαπεικονιστικών τεχνικών στη γλωσσολογία. Επιπλέον, θα παρουσιαστεί το TMS (Transcranial Magnetic Stimulation) το οποίο δείχνει τη συμβολή μίας αποκλειστικά εγκεφαλικής περιοχής σε κάποια νοητική διεργασία. Τέλος, θα συζητηθούν τα μέχρι τώρα γλωσσολογικά ευρήματατα μέσω της χρήσης αυτών των τεχνικών συνοψίζοντας τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους.
Εξάμηνο: 1o 2013-11-12 00:57:47 600
Top